Popular Post Zepp Posted December 15, 2018 Popular Post Share Posted December 15, 2018 Jag råkade snubbla över denna artikel om Kalle, tyckte bara att den var så bra på flera plan att Newbies på LCHF kanske kan bli lite inspirerade? Iallafall vi som är long time LCHFare vet att han testat detta tidigare med framgång. Hur som helst, en gång är ingen gång.. men nu medverkade han i TV primetime i Biggest loser VIP, då tog han fram erfarenheten med LCHF igen! Dvs jag länkar lite vad han säger i intervjun; "Vad har du haft för knep? – Periodisk fasta har räddat mig. I 24 timmar – från middagen ena dagen till middagen dagen därpå – lever jag på bara kaffe och vatten. Så kör jag två-tre dygn i veckan och det sänker kaloriintaget enormt. Det var Erik Hörstadius som lärde mig den metoden när vi var på slottet. Och i och med att jag äter LCHF-inspirerat och nästan inte får i mig några kolhydrater andra dagar heller så störs jag inte av hunger. " "Hur äter du de dagar då du inte kör periodisk fasta? – Två kokta ägg till frukost, en burk makrill i tomatsås till lunch och en god, hemlagad kycklingsoppa på 700-800 kalorier till middag. När jag vägde in mig på slottet pekade vågen på 118 kilo till mina 160 centimeter. Jag hade ett BMI (body mass index, kroppsmått där normalvärdet ska ligga på 20-25, reds anm) på 46. Att jag kom ner till 92,4 kilo ger en sådan glädje att det inte känns som någon uppoffring att äta kontrollerat. Det är så himla värt det!" "En del som går ner i vikt sover bättre för att snarkningarna minskar? – Nja, jag sover nog mindre än tidigare för kroppen får så mycket energi att jag inte känner mig ett dugg trött. På slottet vaknade Pekka Lindmark och jag vid 05.30 och drack kaffe. Man blir nästan lite hög och får kickar av att kroppen förbränner och man rasar i vikt." https://www.expressen.se/noje/darfor-firar-kalle-moraeus-jul-med-ex-frun-fortfarande-en-familj/ Allt annat kan ni läsa i artikeln och de verkar hur som helst att han är en positiv person som kan funka som förebild, dvs man går hela tiden vidare i livet och lägger gammalt groll bakom sig. 13 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post Skärfläcka Posted December 15, 2018 Popular Post Share Posted December 15, 2018 Diet Doctor har skrivit om Erik Hörstadius (-36 kg), vinnare av Biggets Loser VIP 2018. Erik kommer att släppa boken Livsnjutardieten. http://www.mynewsdesk.com/se/bladhbybladh/pressreleases/erik-hoerstadius-vinnare-av-biggest-loser-vip-2018-slaepper-boken-livsnjutardieten-2811944 Från pressreleasen: ”129 kilo tjock-Erik blev på mindre än fyra månader 93 kilo pigg-Erik. Minus 36 kilo. Hans metabola ålder sänktes från 70 till 40 år. Utan energidippar, dåligt humör och hungerdemoner, som annars brukar plåga bantare.” ”Tricket var att han gick ner i vikt på ett korrekt och vetenskapsbaserat sätt. Det vill säga på tvärs mot ett gammalmodigt Livsmedelsverket och okunniga dietister.” ”I det nya paradigmet ligger fokus på att återställa kroppens hormonella balans. Äta rätt sorts mat – och helst inte så ofta. Bort med det eviga kaloribombardemanget av frukost, mellis, lunch, klockan-tre-fika, middag, kvällsnacks... Och att skära drastiskt ner på kolhydraterna! De skapar för de flesta med viktproblem hunger och energibrist, inte mättnad och pigghet.” ”Genom att äta fett istället för kolhydrater, hade Erik kommit i fettdrift i stället för sockerdrift. Hans ”inre skafferi” – det egna fettlagret – stod vidöppet 24/7. Och kilona rasade!” 10 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tureborgaren Posted December 15, 2018 Share Posted December 15, 2018 Lågkolhydratkost och fasta "is da shit"! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts