Blogg-Postare Posted December 16, 2018 Share Posted December 16, 2018 3 visningarCindy Miller delar med sig av sin hälsoresa i den här intervjun: Jag är legitimerad sjuksköterska och uppvuxen i en överviktig familj. En kärleksfull och smart familj. En fet familj. För två år sedan skickade min syster en länk till dr Hallbergs TED-talk om typ 2-diabetes. Det var startskottet för vår resa. Som familj har vi gått ner nästan 363 kilo. Jag har gått ner 32 kilo. Mina 83 och 84-åriga föräldrar har gått ner 36 kilo totalt. Min dotter med typ 1-diabetes har gått ner 18 kilo och hon har kunnat sänka sitt insulin ordentligt (plus att hon födde sitt första barn utan problem för tre månader sedan). Mitt liv har förändrats i grunden, jag har startat en Facebook-grupp, Ask Nurse Cindy. Den har vuxit sig större än jag hade kunnat föreställa mig och har nu 43 000 följare. Och jag jobbar fortfarande heltid på ett stort företag inom sårvård. Jag hänvisar SÅ många av mina följare till dietdoctor.com. Jag pratar om er HELA tiden. Vänligen, Cindy Åh, det är fantastiskt att få hjälpa till genom att dela med mig av hopp och läkande genom en kort video. Transkription Cindy Miller: ”Jag vaknade fyra, fem gånger i veckan med hemsk huvudvärk. Nacken var spänd och det bultade, och jag visste redan innan jag vaknade att det skulle bli hemskt. Jag började med LCHF när min syster Debbie Stokes skickade en länk till Sarah Hallbergs TED-föredrag om ”tänk om vi har behandlat typ 2-diabetes fel”. Först trodde jag att det skulle vara en diet, nåt man tog till under en kort period, men jag upptäckte att det gör så mycket mer än hjälper en att gå ner i vikt. Hela transkriptionen Ämnesomsättningen ställs om. Jag har genomgått en inre läkningsprocess. Om vi tänker på typ 2-diabetes som kolhydratintolerans, jämförbar med intolerans mot jordnötter, så är det bara logiskt att vi genom att dra ner på kolhydraterna kan dra ner på medicinerna. För man kan behandla blodsockret utan att behandla sjukdomen. Det finn