Blogg-Postare Posted December 16, 2018 Share Posted December 16, 2018 3 visningarCindy Miller delar med sig av sin hälsoresa i den här intervjun: Jag är legitimerad sjuksköterska och uppvuxen i en överviktig familj. En kärleksfull och smart familj. En fet familj. För två år sedan skickade min syster en länk till dr Hallbergs TED-talk om typ 2-diabetes. Det var startskottet för vår resa. Som familj har vi gått ner nästan 363 kilo. Jag har gått ner 32 kilo. Mina 83 och 84-åriga föräldrar har gått ner 36 kilo totalt. Min dotter med typ 1-diabetes har gått ner 18 kilo och hon har kunnat sänka sitt insulin ordentligt (plus att hon födde sitt första barn utan problem för tre månader sedan). Mitt liv har förändrats i grunden, jag har startat en Facebook-grupp, Ask Nurse Cindy. Den har vuxit sig större än jag hade kunnat föreställa mig och har nu 43 000 följare. Och jag jobbar fortfarande heltid på ett stort företag inom sårvård. Jag hänvisar SÅ många av mina följare till dietdoctor.com. Jag pratar om er HELA tiden. Vänligen, Cindy Åh, det är fantastiskt att få hjälpa till genom att dela med mig av hopp och läkande genom en kort video. Transkription Cindy Miller: ”Jag vaknade fyra, fem gånger i veckan med hemsk huvudvärk. Nacken var spänd och det bultade, och jag visste redan innan jag vaknade att det skulle bli hemskt. Jag började med LCHF när min syster Debbie Stokes skickade en länk till Sarah Hallbergs TED-föredrag om ”tänk om vi har behandlat typ 2-diabetes fel”. Först trodde jag att det skulle vara en diet, nåt man tog till under en kort period, men jag upptäckte att det gör så mycket mer än hjälper en att gå ner i vikt. Hela transkriptionen Ämnesomsättningen ställs om. Jag har genomgått en inre läkningsprocess. Om vi tänker på typ 2-diabetes som kolhydratintolerans, jämförbar med intolerans mot jordnötter, så är det bara logiskt att vi genom att dra ner på kolhydraterna kan dra ner på medicinerna. För man kan behandla blodsockret utan att behandla sjukdomen. Det finns stort hopp för personer med fertilitetsproblem. Vi ser stort hopp i LCHF-gemenskapen, för när man drar ner på kolhydrater och ökar på fett så normaliseras hormonproduktionen, och då faller mycket annat på plats. Att bli fettförbrännare var som om nån tände en lampa. Jag mådde fantastiskt! Jag var inte hungrig och retlig, jag kände mig fokuserad. Det var den första av flera aha-upplevelser under den här tvååriga resan. Det här var jag före LCHF. Här vägde jag lite mer. Jag tyckte att jag var söt. När jag är på konferenser nu så blir folk häpna, eller så känner de inte ens igen mig. ”Berätta hur du gör!” Ett av de bästa sätten att förespråka det här är att bara tillämpa det och låta andra se förändringarna. Om nån där ute som hör det här har haft liknande problem, så kan jag bara beskriva det som en befrielse. Jag vill aldrig sätta mig i de bojorna igen. Aldrig i livet.” Transkription pdf Mer Bli medlem (gratis att testa en månad) och du får omedelbar tillgång till föreläsningar, intervjuer, videokurser, frågor och svar, filmer och mycket mera. Du får också tillgång till vårt populära verktyg veckomenyer. Fler intervjuer Att hjälpa folk till bättre hälsa15:44Dawn var sjuk och överviktig men sen hittade hon LCHF... och det förändrade hennes liv. Hur blir man sockerfri?29:24 "Vi är inte gjorda för att vara kroniskt sjuka"25:54Vilken form av träning är den bästa för din hälsa? Varför kan man ha problem att gå ner i vikt på LCHF? Och kan man verkligen bota insulinresistens? 45 kilo borta utan kaloriräkning24:12 Minus 90 kilo och en hälsoresa för familjen15:05Larry Diamond har transformerat sitt liv och gått ner 57 kg med LCHF. I den här intervjun delar han med sig av sina insikter från resan. Hur man går ner 110 kilo utan hunger31:06 Hjärtattacken blev ett uppvaknande07:11Efter hustruns hjärtattack letade Chris Pattinson efter ett sätt att hålla det hela i schack med kost och livsstil. Och på vägen förbättrade han sin egen hälsa. Livet utan migrän15:44Elenas liv förändrades helt med ketogen kost. 13:18Den studerande typ 1-diabetikern Carola Bakken lyssnar inte på sjukvårdspersonalens råd. De är negativa till att hon äter LCHF trots att Carola är en mönsterpatient med perfekt blodsocker. Ketogen kost vid cancerbehandling17:07Kan strikt ketogen kost hjälpa till att förebygga eller till och med behandla vissa cancerformer, som hjärncancer? Att praktisera och förespråka LCHF18:16Dr Joanne McCormack insåg att kostråden vi ger diabetiker helt enkelt inte fungerar. Keto är den enda kost som har fungerat19:23Kristie Sullivan skriver inspirerande inlägg för Diet Doctor och har även en fantastisk historia att berätta. Kan man reversera MS med kostförändring?14:23 Fungerar LCHF i längden?16:13Är strikt LCHF hållbart i längden? I så fall, hur gör man? "Jag visste ingenting"28:53Hur den legendariska Tim Noakes, professor i tränings- och idrottsvetenskap, ändrade uppfattning om kolhydrater för hälsa och idrottsprestationer. Förbättra typ 1-diabetes med LCHF30:05 Hur LCHF fungerar – Mary Vernon32:11Intervju med läkaren Mary Vernon, en av världens mest erfarna på att behandla patienter med strikt LCHF-kost. 36 kilo lättare och inga mediciner09:12 Framgångshistorier Ta del av 750 framgångshistorier. Ketogen kost och hjärncancer Om svårigheter att gå ner i vikt på LCHF Så fick Richard ett nytt liv vid 69 års ålder Inlägget Hela familjen blev friskare och Cindy gick ner 32 kilo dök först upp på Diet Doctor. Visa hela artikeln Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts