Jump to content

Trötthet!

Yvonne Zahr

Recommended Posts

Hej, på sista tiden har både jag o gubben blivit väldigt trötta - så där 'in i märgen' trötta! Någon som känner igen sig eller tror sig veta vad det kan bero på? Jag har själv en fundering om för mkt protein kan ge det resultatet?? 

Om vi inte hörs innan - så GOD JUL o GOTT NYTT ÅR till er alla!

• Like 2

1 tsk salt i kaffet kan inte smaka bra ..  Jag tar 1/8 tsk med min askorbinsyra (2 krm) på morgonen, de tar ut varandra så att smaken är ganska ok. Sen saltar jag glatt på allt jag äter under dagen.

Trött kan också vara årstiden. Är det värre i år än tidigare år?

Eller att man äter för lite energi. Mer fett alltså!!

D-vitamin brist. Se till att få minst 2500 iu per dag.

• Like 1

On 2018-12-21 at 07:33, Yvonne Zahr sade:

Hej, på sista tiden har både jag o gubben blivit väldigt trötta - så där 'in i märgen' trötta! Någon som känner igen sig eller tror sig veta vad det kan bero på? Jag har själv en fundering om för mkt protein kan ge det resultatet?? 

Om vi inte hörs innan - så GOD JUL o GOTT NYTT ÅR till er alla!

Mm.. känner igen det där, främst vid denna tid på året, samt vid övergång till LCHF!

Iallafall, den första som då är årstidsrelaterad gör att jag åker bort varje jul/nyår till något land helst söder om eller på ekvatorn.

Och det blir bara värre med åren.. dvs rena j*vla vinterångesten!

Den andra grejen med övergång till LCHF var annorlunda, det var mer en fysisk trötthet som varade någon vecka.

Oså till proteinet, knappast trolig orsak även om man lassar in kopiösa mängder.. isåfall beroende att man inte äter något annat än kött?

Nämenaså.. for sure man kan bli svintrött.. oftast dåsig av att lassa in en massa kött.. paltkoma brukar man kalla det ioförsig, dvs det handlar då mer om att man lassat på tok för mycket mat och att matsmältningen drar en massa energi.

Dvs man skulle då behöva sova middag innan allt är lagrat.