Jump to content

Placeboeffekten

SGK
 Share

Recommended Posts

17 minuter sedan, SGK sade:

Antagligen är det placeboeffekten

Det sägs att den går att köpa i 5 liters dunkar. Men ta det försiktigt så din omgivning inte blir blå av avund när den köpta placeboeffekten botar din förkylning.🙃😁🤔😎 Risken finns att de köper salubrin.

Nu så har jag en gång fått diagnosen Astmatiker så jag har litta potentat läkemedel att använda, främst Cortisonpreparat.. att inhaleras antigen i näsan eller lungorna eller båda!

De funkar då främst slemhinneavsvällande/antiinflamatoriskt, lokalt!

Mor föredrar att stoppa vitlök i näsan/öronen!

Oså är knappast kollodialt silver speciellt förknippat med placebo utan tvärt om, det är potenta gifter med en del oönskade effekter om man använder dessa utan eftertanke.. litta som de flesta andra sk mediciner med potent verkan

Och det är en av anledningarna till att de numera är förbjudna att använda i konsumentprodukter!

Men jag säger som så, det går lika bra att snorta Desivon, vilket det oxå har potent verkan.. men ingen skulle väl få för sig att dricka Desivon som hälsokost iallafall?

https://sv.wikipedia.org/wiki/Klorhexidin

• Like 1

6 timmar sedan, Zepp sade:

Oså är knappast kollodialt silver speciellt förknippat med placebo utan tvärt om, det är potenta gifter med en del oönskade effekter om man använder dessa utan eftertanke.. litta som de flesta andra sk mediciner med potent verkan

Bullshit. Du har en hel del att lära om ionosils kolloidala silver.

6 timmar sedan, Zepp sade:

Och det är en av anledningarna till att de numera är förbjudna att använda i konsumentprodukter!

Ännu mera bullshit. Skärp dig Zepp.

http://www.thenhf.se/lundaforskaren-om-kolloidalt-silver-det-som-inte-skrivs-i-hd/

http://www.tidningenhalsa.se/artiklar/artiklar/20180319/kolloidalt-silver-ela-historien/

För att förtydliga vad ionosils kolloidala silver innehåller så står det numera på ettiketten på flaskan eller dunken. ELEKTRO KOLLOIDALT SILVER för att inte förväxlas med andra kolloidala föreningar.

Beträffande Cortison så verkar det som din mamma har mer insikt än vad du har och väljer ett gammalt beprövat recept istället för ett gift. Nämligen Vitlök.

Biverkningar av Cortison. https://www.netdoktor.se/allergi/fraga-doktorn/biverkningar-av-kortison/

Biverkningar av Vitlök. Positiva. https://www.svenskhalsokost.se/vitlok-som-halsokost

Skänk en tanke till immunförsvaret så här i juletid, denna doldis som gör grovjobbet när diverse suspekta produkter får äran. Lyckas någon övertyga oss om att produkten är verkningslös så säger vi att det var placeboeffekten som botade oss, nä det var immunförsvaret.

(Nåja ungefär)

• Like 3

Här vill jag uppmana till försiktighet. Nötverket som jag kallar dom - Ägarna av våra läkemedelsbolag, media och monetära system, lägger ner stora resurser på att skapa en felaktig och förvirrad bild kring medicin. Syftet är att vi ska vara lagom sjuka och hålla oss till deras s.k. läkemedel.

Kolloidalt silver är effektivt, billigt och biverkningsfritt. Likaså bikarbonat. Inget som Nötverket gillar...

God Jul.

• Like 5

51 minuter sedan, patrix sade:

Här vill jag uppmana till försiktighet. Nötverket som jag kallar dom - Ägarna av våra läkemedelsbolag, media och monetära system, lägger ner stora resurser på att skapa en felaktig och förvirrad bild kring medicin. Syftet är att vi ska vara lagom sjuka och hålla oss till deras s.k. läkemedel.

Kolloidalt silver är effektivt, billigt och biverkningsfritt. Likaså bikarbonat. Inget som Nötverket gillar...

God Jul.

Du har så rätt i det du skriver. Tänk att folk har så svårt art förstå. Man kan lätt tro att de är köpta, men jag tror snarare att de är trångsynta.

36 minutes ago, jala said:

Du har så rätt i det du skriver. Tänk att folk har så svårt art förstå. Man kan lätt tro att de är köpta, men jag tror snarare att de är trångsynta.

Jo så är det, och man får hålla sig själv ödmjuk men samtidigt alltid i slutändan lita på sitt eget förnuft.

Nyckeln i det här systemet är just de trångsynta eller nyttiga idioterna som jag ibland kallar dem. Se till att lura dessa och ge dem status och ställning så kommer de att lura resten (i bästa välmening). Och jag vill framhålla att jag själv varit en nyttig idiot större delen av mitt liv.

• Like 1
  • Haha 1

5 timmar sedan, patrix sade:

God Jul.

Det finns starka kommersiella krafter och biljonindustri bakom kosttillskotten/hälsokost med. Ibland är det samma läkemedelskoncern som ligger bakom både tillskott, naturläkemedel och vanliga läkemedel. Ibland handlar det om multinationella investmentbolag som äger andelar inom det mesta.

Har aldrig förstått folk som spolar ner sina mediciner för det är "läkemedel" medan de helt okritiskt betalar och bälgar i sig vad som helst, förutsatt att det kallas vitamin&mineral eller tillskott.

Man ska alltid ifrågasätta och göra research, oavsett vilket företag eller personer som ligger bakom en produkt. Tyvärr kan man nästan inte lita på något alls nuförtiden. Inte ens solskenshistorier och omdömen online gällande diverse tillskott är på riktigt utan mestadels fake, ungefär som när senaste B filmen med Dolph Lundgren får en massa 9/10 omdömen på IMDb. 

Vad gäller just ks så nej jag tror knappast det är farligt. Tycker också det finns bevis för att det har viss effekt mot bakterier och infektioner. Att jag aldrig testat beror främst på att det var ca 10 år sen jag var förkyld/influensa och 15 år sedan jag behövde antibiotika. Så känns totalt onödigt att konsumera något när man inte ens har symptom.

Funderar dock på att testa nästa gång jag får urinvägsinfektion, vilket händer någon per år. Kan ju omöjligt vara sämre än t.ex dyra tranbärsdrycker/extrakt, som sägs bota men inte gör någon skillnad alls 🙄

• Like 2

Jag tror man får hålla isär giftiga mediciner med fruktansvärda biverkningar och vitaminer utan farliga biverkningar. En länk till den smutsiga pillerindustrin.

https://newsvoice.se/2018/12/john-virapen-redskap-industri/?fbclid=IwAR3CtuYtBUul0qAbGeaWV2nyeTHI8d9WhED6XlkCxaGGbef-ghBuwyAj-CA

Googla på John Virapen och ni får reda sånt som ni aldrig har hört talas om.

Att vitaminer skulle vara farliga är det inte troligt.