Jump to content

Recommended Posts

On 2021-06-07 at 21:38, MariaF sade:

Nästan alltid...:(

NÄSTAN alltid... Har du märkt när det inte är så? Jag har inte märkt något mönster, men det måste ju finnas en bakomliggande orsak. 

Jag har ganska länge haft som vana att fasta torsdag-fredag. Åt tre mål igår, och idag fastar jag. Jag tar det på känsla imorgon, äter jag frukost eller fortsätter fastan till tidig eftermiddag. 

Jag mår bra för tillfället. Jag är fortfarande lite tröttare än vanligt, går tidigt och lägger mig och är tröttare då jag går ut med hundarna på morgnarna. Springer med dem. Eller joggar, borde jag kanske säga. Hundarna tycker att vi varken springer eller joggar. Dom skulle kanske beskriva det som klumplunk eller något liknande 😜 

Viktnedgången har stannat av. Jag försöker få fart på den igen, måste bara hitta växeln. Ifjol den här tiden vägde jag 9 kg mindre. Jag grämer mig över att jag slutade göra riktig mat och ha sunda rutiner. Jag åt en del hemmagjord kefir under hösten, vilket helt tydligt inte är för mig, och sen började jag proppa i mig sån där "keto" bars och annat ketogodis som är bara trams. Om jag hade fortsatt med rutinerna jag hade under sommaren skulle jag ju helt klart ha vägt 15 kg mindre än jag väger nu. Fast det är ingen vits att tänka så mycket på det nu. Jag väger ändå 8 kg mindre än jag vägde för 1,5 år sen. Och innan sommaren är slut är jag kanske tillbaka där jag var för ett år sedan. 

Ha det gött, hörni! 

• Like 4

6 timmar sedan, Tr0llet sade:

och idag fastar jag.

Näääää. Jag tror jag 💩er i det. Jag kommer nog att äta middag då jag kommer hem. Det blir omad istället. Omad är också bra. Förr kändes fasta i 24 h helt oöverkomligt, men nuförtiden tycker jag att det är ingenting. Men det ÄR ju någonting. Det är bara mitt sinne för de här proportionerna som har ändrats. 24 h räknas fortfarande, även om det blivit betydligt lättare.

• Like 2

11 timmar sedan, Tr0llet sade:

NÄSTAN alltid... Har du märkt när det inte är så?

Det enda som gör mig väldigt nöjd och absolut inte vilja äta mer, inte ens nåt gott, är kött. Helst rått. Typ rå köttfärs men även en stor skiva (stekt) fläskkarré kan funka men inte alltid. Kanske är jag en sån som borde äta mer protein? Ja, kanske. Men jag överlåter köttfrossan till tonåringen (nånstans får jag försöka begränsa av ekonomiska skäl eftersom jag har önskamål om kvalitet och djurhållning också).

• Like 1