Recommended Posts

6 timmar sedan, Tr0llet sade:

Så är det. Och med lång erfarenhet av vad man måste kalla hetsätning, vet jag att den tillfredsställelse man söker försvinner i det ögonblicket man slickar i sig sista smulan. Kvar finns bara ånger och självförakt. Den tillfredsställelse man upplever när man väljer att låta bli håller däremot i sig läääänge 😊 Det är värt det att låta bli.

Tja...det finns väl flera varianter.

Att man är sugen och äter. Att man inte är sugen, men äter ändå, för att någon trugar, eller av gammal vana, eller för att man har för sig att det är gott. Och hetsätning eller oemotståndligt sug på nånting, sånt som vi diskuterar i tråden om mättnad, stress och ätande.

Att man är sugen men avstår (för att man har karaktär, eller vet att man ändå inte blir gladare av att äta, tvärtom). Att man inte är sugen och bara tittar och sniffar lite på det som de andra inte kan motstå, och undrar varför.

Det är den sista som är skönast....

• Gilla 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har flera kilo hjortkött i frysen. Jag har alltid tyckt att köttbullsmeten är godare innan den steks. 

Gissa vad jag tänker prova på imorgon 😜

• Gilla 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag kryddade hjortköttet och slevade i mig med sked. De var gott 😊

• Gilla 5
  • Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
3 timmar sedan, Tr0llet sade:

Jag kryddade hjortköttet och slevade i mig med sked. De var gott 😊

Det var rått 🙂

• Haha 5

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Rått är gott! :D

• Haha 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej.

En framgång igen. Var på kalas igår. Förutom kakor, tårta och glass, bjöd de på någon sorts omelettrulle med majonnäs och skinka. Jag åt omelelettengrejen och drack ett glas vatten. Försöker låta bli koffein på kvällen. Tanken på att jag kunde ta en liten bit tårta svepte förbi, och sen glömde jag det. Det var inte ens så att jag självmedvetet satt och tänkte på att jag inte åt tårta och vältrade mig i överlägsen stolthet som jag tidigare gjort, utan jag glömde det. Satt bara och pratade och märkte i något skede fram på kvällen att jag var likgiltig inför sötsakerna. Imorgon har jag nästa kalas. Får se ifall jag tar en liten bit kladdkaka då. Min kompis gör världens godaste kladdkaka 😜

Jag är lite otålig. Skulle gärna bli av med resten av fläsket. Vill vara slankare och i bättre form. NU. Försöker sikta på 1:a maj, tänka på att skillnaden kommer att vara märkbar. 

Den enda som kommenterat min viktnedgång är min pappa, av alla människor. Han brukar inte lägga märke till utseende och vikt, så jag blev lite extra glad 😊

Skön söndag till er alla! 

• Gilla 6

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
7 timmar sedan, Tr0llet sade:

Den enda som kommenterat min viktnedgång är min pappa, av alla människor. Han brukar inte lägga märke till utseende och vikt, så jag blev lite extra glad 😊

Som äldre man kan jag avslöja att vi lägger märke till kvinnors vikt och utseende, men iomed att vi med stigande ålder är mer erfarna män så vet vi att det är tabu att kommentera!

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
17 timmar sedan, Zepp sade:

Som äldre man kan jag avslöja att vi lägger märke till kvinnors vikt och utseende, men iomed att vi med stigande ålder är mer erfarna män så vet vi att det är tabu att kommentera!

Ändå kan du inte låta bli att göra det lite då och då... ;)

• Tack! 2
  • Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg