Ande

Lchf, ibland vanlig mat

Recommended Posts

Har ätit LCHF i ca 1 år. Min fru äter vanlig mat när hon jobbar. Är det någon vits med att äta LCHF om man äter vanlig mat ibland?

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
29 minuter sedan, Ande sade:

Har ätit LCHF i ca 1 år. Min fru äter vanlig mat när hon jobbar. Är det någon vits med att äta LCHF om man äter vanlig mat ibland?

Ju mindre kolhydrater det blir på det stora hela, desto bättre. Så enligt min mening så är det en vits med att äta LCHF och vanlig mat ibland. Sen beror det naturligtvis på vilket resultat man eftersträvar. Diabetes-2 bör minska kolhydraterna så mycket det går. Viktnedgång kanske uteblir när man inte är strikt.

• Gilla 6

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Maken började gå ner i vikt först när han började "fuska" med "vanlig" mat några gånger i veckan. Och detta trots att han var superstressad...…. 🤔

• Gilla 3
  • Förvirrad 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
On 2018-12-28 at 15:28, Ande sade:

Det är vad man äter i snitt över längre perioder som har mest betydelse, helst över flera år/årtionden!

Jag äter vanlig mat på vardagar/dvs på en lokal lunchresurant med Buffe!

Iomed att det är Buffe så kan jag välja och vraka, men det är fortfarande vanlig sk svensk husmanskost!

Oså återkommer vi till ett av mig upprepat tema, alla dessa jobbiga pyramidbyggare, dvs de bygger upp pyramider av ris/pasta/potatis på sina tallrikar, det är sällan något problem, utan det handlar om när de sen skall applicera sovlet uppe på dessa pyramider, det tar hur jämrans lång tid som helst!

Aså det är buffe, man betalar en gång sen så får man äta hur mycket man vill, man får lov att ta om hur många gånger man vill. grejen är väl att när man kommer för tredje gången att personalen börjar fundera på vilken ätstörning man lider utav?

'Det händer att jag inte bara tvesovlar utan oxå tresovlar, det händer även att jag tar mer än jag orkar äta upp, dock rätt sällan.

Iallafall så om jag lämnar något vilket hör till ovanligheterna så är det då oftast tillbehör!

Dvs jag äter bara vanlig mat.. 24/7, i bland äter jag bara 12/24 eller 8:16, eller 5;2.. LCHF är bara vanlig mat.. lite mindre kolhydrater och litta mer fett!

• Gilla 6
  • Tack! 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg