Jump to content

"Nyårslöfte"

Syster
 Share

Recommended Posts

Du har verkligen haft ett tungt år 😢. Hoppas att 2019 blir ett bättre år för dig.

Angående bukandning kopplar jag till körsång (har sjungit i kör en stor del av mitt liv). Då ska man ju andas "med magen" för bästa resultat. Kanske något som kan hjälpa dig? Dessutom har jag för mig att det finns forskning som kommit fram till att körsång är bra för hälsa och välbefinnande (kanske på grund av bukandningen?).

Lycka till även om sjungandet inte passar just dig!

• Like 4

Jag började med medveten andning för ca 1 år sedan. Gör det så ofta kan kommer på det, glömmer av mig ofta. Kommer på mig själv med att hålla andan när jag koncentrerar mig ibland. Jag lyssnade till 4 Health på bra pod om andning, den var bra.

Har använt mig av andningen en hel del på dagen och vid sömnsvårigheter på natten. Jag tycker att det hjälper en del. Det fungerar ju också lite som mindfulness när man koncentrerar sig på att andas. Köpte även en sådan där andningstränare som ser ut som en visselpipa ungefär som man kan ändra motståndet i för att träna upp diafragman. Den är helt okej men det kan nog fungera att blåsa i ett sugrör i ett glas med trögflytande vätska också. Brukar också ta tre djupa bukandetag när jag ska äta, det ska vara bra för tarmrörelser och matsmältning.

• Like 6

Jag köpte Relaxator andningstränare och boken Medveten Andning i somras. Körde ett 28-dagars program (som följde med paketet). Boken är bra, finns att låna på bibblan om man inte vill köpa den. https://www.medvetenandning.se/produkt/medveten-andning-relaxator/

Dessutom använder jag sovtejp för munnen på natten. Den gillar jag skarpt. 

• Like 4

40 minuter sedan, Tureborgaren sade:

Jag köpte Relaxator andningstränare och boken Medveten Andning i somras. Körde ett 28-dagars program (som följde med paketet). Boken är bra, finns att låna på bibblan om man inte vill köpa den. https://www.medvetenandning.se/produkt/medveten-andning-relaxator/

Dessutom använder jag sovtejp för munnen på natten. Den gillar jag skarpt. 

Jisses, när du skriver detta så kommer jag ihåg att en av mina vänner är väldigt insatt i detta om Medveten andning och Relaxator andningstränare :) Tack Tureborgaren. Nu vet jag vem jag ska "konsultera" :) 

• Like 5