HelgeK

Dr James Dinicolantonio har en ny YouTube kanal!

Recommended Posts

Även om denna videon bara är cirka 15 min, så innehåller den information, som för många kommer att vara värdefull vad det gäller HUR man skall använda de olika fetterna. Så se den! 

PS. Jag beställde den via Amazon, men det var ett misstag! Bokus har den inbunden för 209 kronor. Amazon har en underleverantör, som säger sig ha försökt lämna den.Men just den minuten var jag inte hemma. Men de hade inte lämnat någon info, ens om vilken dag de skulle  leverera boken. Så pga det så tycker de jag skall åka bil över fem mil, för att hämta den hos dem. Det berättade de i email, så egentligen vetja inte om de verkligen varit här. Så  för mig blev det  billigare. att strunta i den boken, och beställa en  på Bokus för 209:-.  i stället, och få den till postnords utlämningsställe(mindre risk).  Jag får vänta ytterligare dagar. Men jag kan promenera och hämta den i stället för över 5 mils bilresa. Ursäkta för offtopic! 

• Gilla 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är väl inte off topic att tipsa om var man kan (eller inte bör, för den delen) köpa boken som rekommenderas?
Dessutom höjer sådant strul blodtrycket (åtminstone på temperamentsfulla typer som mig) och är en del av hälsotänket. Jag kan gärna betala nån krona extra för att få lugn och ro och slippa strul.

• Gilla 5
  • Tack! 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Haha trodde jag var den enda som tycker det outhärdligt att streama faktavideos på nätet. För mig är det inte så mycket blodtryck, utan snarare att det retar sönder hela mitt nervsystem. Det är något med hur fult filmat och dåligt inspelat ljud, skär sönder mina öron och ögon. Fast också att klicka fram och tillbaka hela tiden är jobbigt, hitta specifika segment man missat eller bara slippa ordbajs(när de pratar om sig själva x min). Surfplatta är nästan ännu värre, räcker att man sträcker sig efter tekoppen och kommer åt ngt så poff stängs videon ner. Sen bör man också nämna hur irriterande det är när det står och tuggar och inte laddar direkt😫  

Tacka vet jag en vanlig bok man kan läsa i soffan och bläddra i!

I vilket fall låter boken väldigt spännande. Känns faktiskt som den lite fyller en lucka. Är sällan det skrivs så extremt detaljerat om olika fetter och oljor. 

• Gilla 2
  • Haha 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Köpte en bok på antikvariat om fetter: Udo Erasmus Fats That Heal Fats That Kill. Nån som läst den?

• The fact is that some fats are absolutely required for health, while others are detrimental. Some fats heal, and others kill. Whether a fat heals or kills depends on several factors: What kind of fat is it? How has it been treated – is it fresh, has it been exposed to light, oxygen, heat, hydrogen, water, acid, base, or metals like copper and iron? How old is it? How has it been used in food preparation? How much was eaten? What balance of different fats do we get?

Mycket ingående men aningen för mycket kemi för min trötta hjärna. Jag hade inte den blekaste aaaaaanning om att det var sån skillnad på olika fetter: fett är brett!

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu