Cleppa Posted January 9, 2019 Share Posted January 9, 2019 Var ju lite konfunderad att mitt kolesterol gått upp och blivit "dåligt" så man ville skriva ut statiner till mig Jag håller ju på att experimentera med brunt fett... och hittade detta gamla inlägget som verkar kunna förklara det. http://hjarnfysik.blogspot.com/2013/09/elda-med-brunt-fett.html Intressant att både "svält" och kyla skapar brunt fett.... 6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ethel Posted January 9, 2019 Share Posted January 9, 2019 Vinterbadare ska visst kunna lura fram brunt fett efter några minuter hörde jag från ett TV-inslag Ethel Loberg 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PiaB Posted January 9, 2019 Share Posted January 9, 2019 Inte intresserad av att frysa! Men kan "svält", dvs fasta öka det bruna fettet blir jag glad. Och tack för tips om en intressant blogg! 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts