HelgeK

bröstcancer orsaker

Recommended Posts

Jag tror det är minst lika viktigt om inte viktigare att stötta avgiftningen / detox av framförallt levern. I synnerhet för de kvinnor som har en genetisk variant på COMT generna som gör detox av bla östrogen väldigt trögt. 

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kan rotfyllning vara orsak till bröstcancer?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Grejen är ju att nästan alla vuxna svenskar har en eller flera rotfyllningar. På grund av detta kommer individer med rotfyllning vara gravt överrepresenterade vid alla sjukdomstillstånd. Har man många rotfyllningar har man garanterat också taskiga mat- och dryckesvanor, en kraftigt bidragande orsak till sjukdom, inklusive cancer. Så att dra slutsatser kring ett vanligt förekommande dentalt ingrepp och cancer, blir naturligtvis mycket svårt.

Sen måste man ju fråga sig vad alternativet är. Gå omkring med en fett glugg och se ut som en hemlös? Att sakna tänder i munnen är extremt tärande psykiskt och socialt, vilket också påverkar hälsan negativt. 

Jag har en rotfyllning tyvärr. Pimplade läsk dagligen i min ungdom och rotfyllningen var straffet. Minns att jag fick öppna upp och göra om den 3 gånger, innan de gav upp och smällde på en krona. Är väl mest glad att jag inte behövt göra fler eller ens laga tänder, sen jag slutat med socker. För oavsett om just cancerrisken ökar eller inte, så är en rotfyllningar garanterat en bakteriehärd, medför hälsorisker, kostar pengar och plågsam att genomföra. 

• Gilla 4
  • Tack! 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja att ha rotfyllningar är väldigt vanligt. Man får väl försöka äta så antiinflammatoriskt man kan. Att dra ner på kolhydrater rejält och låta bli sädesslag och processad mat gör att man definitivt får bättre munhälsa. - Jag har inte haft några nya lagningar eller tandfickor alls de senaste 8-10 åren. Dessförinnan blev jag tvungen att få flera tänder lagade med kronor men klarade mig från rotfyllningar.

Kanske kan man munskölja med Ionosil (KS). Att borsta tänderna med kokosolja lär vara bra o antibakteriellt.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg