AGF

Energilös

Recommended Posts

I går var jag helt utan energi. Även i dag på förmiddagen. Har 20 dagar på LCHF, så den där första veckan har kommit och gått. Därefter har jag haft gott om energi. Och så plötsligt denna dipp. Varför?

Läs gärna mer på min blogg, för att få hela storyn. Jag skulle behöva pepp och svar.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ofta är det natrium brist. För när man äter högkolhydratkost så orsakar de höga insulin nivåerna att kroppen håller kvar natrium. Natrium  är ett livsnödvändigt mineral. Lösningen är enkel, men man bör känna till att kostråden vad det gäller salt är felaktiga(Det blir förmodligen lättare än högkolhydrat råden. Melan 1 och 1/3 dels tesked salt, 2 och 2/3 dels tesked salt per dag åt  de som levde de som längst.  Vill du läsa mer om det, så finns boken The Salt Fix  av hjärtforskaren Farmakologie doktor James Dincolantonio, Han har youtubefideos i ämnet som är sevärda.

Om man tar en tesked vanligt koksalt i vatten , när  man är  trött pga natrium brist , så blir man pigg inom 15 - 20 minuter. Volek och Phinney har också skrivit en del i ämnet. Det är inte  ovanlig speciellt bland de som undvikit salt under högkollhydrat tiden.      

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser