Jump to content

Snacks/energi vid långa träningspass

Recommended Posts

Försöker hålla mig ifrån kolhydrater o socker . Löptränar mycket och kan springa långt utan mat . Men på söndagar dansar jag bugg i 4,5 h ( kurs o friträning). Dålig fantasi vad jag kan ta med som snacks som ger snabb kick och energi att hålla mig i fokus sista timmen . 

Kräsen med mat så äter inte ägg o avokado tex 

Köp en yoghurtbägare. Fyll med max fett yoghurt t.ex grekisk och sen kan du ha t.ex nötter, frön och kokoschips i locket/behållaren. Klarar sig utan problem några timmar utanför kylen. Det brukar jag göra om jag vill ha med mig ngt att käka på språng, eftersom jag har rätt låg äckeltröskel vad gäller distinkta lukter. Skulle aldrig palla att gå runt med en massa ägg, fisk och köttfärsbiffar i väskan, samt att det snabbt bildas bakterier i kött 🤢

• Like 3

12 minuter sedan, Elinor sade:

Köp en yoghurtbägare. Fyll med max fett yoghurt t.ex grekisk och sen kan du ha t.ex nötter, frön och kokoschips i locket/behållaren. Klarar sig utan problem några timmar utanför kylen. Det brukar jag göra om jag vill ha med mig ngt att käka på språng, eftersom jag har rätt låg äckeltröskel vad gäller distinkta lukter. Skulle aldrig palla att gå runt med en massa ägg, fisk och köttfärsbiffar i väskan, samt att det snabbt bildas bakterier i kött 🤢

Det va bra tips