nocurin Posted January 23, 2019 Share Posted January 23, 2019 Här är ett enkelt recept på röra med diverse gott. Tidigare postat i ett annat inlägg som inte ligger under recept men detta är lite mer utförligt.Jag har i de flesta fall inga exakta mått. Man kan göra som man vill. Se foton på ungefär hur mycket jag använt. Det här receptet räcker till 3 middagar för mig. Alltså 3 portioner. Detta är individuellt men för mig gäller detta. Foton från matlagning finns här. RECEPT Tid att laga: ca 15 minuter Kostnad: ej räknat men det blir inte så mycket per portionIngredienser Sidfläsk - ca 150 gram Ägg - 10 st i den här matlagningssessionen Paprika - 1 st Oliver (gröna) - ca 10 st Jalapeno - 1 stor eller 2 små Kokosnöt fett/olja - 2-3 mastskedar Smör (ICA eco) - ca 50 gram Salt (blandning av Himalayan salt) - några nypor Broccoli (eco) - 1/2 normalstort knippe Grönsallad (ICA eco blandning) - fyll upp halva tallriken Avocado - 1/2 Instruktion Stek upp sidfläsk Lägg i grovhackad paprika Lägg i oliver Lägg i skivad jalapeno Lägg i några skedar kokosnöt fett/olja Lägg i smöret i stekpannan med sidfläsket Häll i salt i smöret Lägg i broccoli i stekpannan Rör om en stund Häll i skålen med resten Rör om en stund till äggen stelnat efter tycke Ta en skål Häll i äggen Lägg upp på tallrik Lägg till sallad och avocado på tallriken Häll på lite salt Som dryck till maten rekommenderas vatten med lite pressad citron i. En variant av receptet: Äggröra med sidfläsk #2 (med champinjoner, zucchini och pecan) 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nocurin Posted January 23, 2019 Author Share Posted January 23, 2019 ...och en tredje variant med mindre sidfläsk, mer grönt och en liten laxbit: http://500gdiet.se/2019/01/23/aggrora-med-sidflask-3/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts