nocurin Posted January 25, 2019 Share Posted January 25, 2019 En enkel röra med grönsaker och ägg. Som vanligt när jag lagar mat så är det inga exakta mått. Matlagningen nedan räcker till ca 2-3 portioner för mig då jag brukar hålla min måltid till ca 500 gram eftersom jag mår bäst av det helt enkelt i alla fall med den typ av mat/rätter som jag lagar. Tog runt 15-20 minuter att laga. Ej räknat på kostnad. Foto från matlagningen finns här. Ingredienser Smör - en klick Champinjoner - en näve Broccoli - ett knippe Zucchini - en halv Salt - några nypor i röran samt i äggskålen Jalapeno - ca 10 skivor Kokosfett/olja - några matskedar Curry - några nypor Chilikrydda - några nypor Ägg - 8+1 Avocado - en halva Sallad - så det täcker en halv tallrik per portion Citron - några droppar Paranötter - två per portion Instruktion Gör en röra med grönsaker, kryddor och ägg. Serveras med sallad, en avocado med äggula toppat med salt, citron och rivna paranötter. Följ foton med lite mer detaljerad instruktion här. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts