Leopold Roos Posted February 18, 2013 Share Posted February 18, 2013 Dela gärna med er om era intressen och hobbys.Vad gillar du att göra? Vad brukar du göra på din fritid (som du tycker om att göra).LCHF, bantning, vardagssysslor och liknande behöver du inte nämna i denna tråd .Jag själv gillar: Läsa (har perioder), film och serier i helst fantasy/sci-fi genren. Sällskapsspel: Moderna snabba som långsamma spel där man får tänka (inte Monopol, TP, och andra århundrade gamla spel - det finns annat jag lovar). Bland det bättre sätter att umgås. Dator: Spela (spel där man får tänka, just nu Minecraft), programmera, o det mesta som har med dator att göra. Träning: Simma, Cykla, Springa, Styrketräna (korta intensiva pass), lära mig gå på händer, Snowboard och Slalom. Medeltiden: Historia, lajv och medeltidsveckan! 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PiaM Posted February 18, 2013 Share Posted February 18, 2013 Roligt Bakning. Både vanlig bakning och LCHF. Favoritsysselsättning Matnörd. Älskar mässor och marknader. Läser. Helst fantasy / sci fi (läser allt jag kommer över) och kokböcker. Läser mycket fort och gärna 2-3 böcker samtidigt. Spel, gärna Risk eller Settlers of Catan. Men även löjliga spel på Facebook eller Soduku framför TVn. Bara titta på film går inte, blir rastlös. Sjunger så fort ingen är inom räckhåll för att kritisera. I perioder älskar jag gymmet. Men jag glömmer det med jämna mellanrum. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sara M Posted February 18, 2013 Share Posted February 18, 2013 Vad - finns det ett liv utanför denna tråd och Doc´s blog? Tänka sig... Kul tråd! Matlagning - har mängder med kokböcker, men har dem främst som inspiration. Älskar att experimentera fram maträtter och förbättra recept jag gillar. Ofta kombinerar jag recept för att få dem som jag vill ha dem. Laga mat utan genvägar, kokar buljong, gör bearnaisesås, hollandaissås, ett kommande projekt är att göra egen korv. Får se när det blir. Trädgård, främst att odla grönsaker och örter. Har en vurm för kryddor och örter, de tar ofta överhanden när jag köper fröpåsar/plantor. Älskar att läsa, dels för avkoppling, dels för att det är så roligt att se en annan verklighet. Oftast läser jag kärleksromaner, fantasy, science fiction, historiska romaner eller komiska romaner. Robin Hobb, Diana Gabaldon, Selma Lagerlöf, Nora Roberts, Conn Iggulden, George R.R Martin är några av favoriterna. Ser att vi hittills är tre som gillar fantasy/sci fi... Film, samma kategorier som ovan. En något udda favorit är "True Blood", är helsåld på serien. Trodde inte det, är inte så förtjust i att se blod... men serien är så knäpp att jag gärna bortser från blodbadet. Syr kläder, gardiner, prinsessklänningar till dottern. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Annika Rane Posted February 18, 2013 Share Posted February 18, 2013 Kul tråd! Har alltid varit en bokslukare av stora mått, sedan jag blev förälder är jag periodare. Läser snabbt och i sträck: deckare, biografier, fantasy/sf, reseskildringar. Ungefär samma genrer gillar jag på bio/film. Sedan jag läste Sagan om Ringen som tolvåring återkommer jag till den med jämna mellanrum, både i bok och på film. Läser såklart också mycket om kost och hälsa. Jag älskar att vara hemma och fixa i mitt hus, inne och ute. Gillar inredning, matlagning, ordning och reda. Varm vän av vardagsmotion, försöker gå och cykla överallt. Styrketränar hemma, det tycker jag om. Älskar vintersporter, framför allt slalom. Ser till att få minst ett par veckors skidåkning varje år, allra helst i österrikiska Alperna. En solig dag i backen slår en hel veckas strandsemester med hästlängder. Jag tycker för övrigt mycket om att resa och har alltid stor lust att planera och förbereda/fixa inför resor. Återkommer ofta till Grekland, men är egentligen pigg på att åka precis vart som helst. Tittar inte mycket på TV, men även jag är smått besatt av True Blood. Sex, våld, blod och känslor i en salig röra, härligt! Ett glas gott vin tillsammans med vänner är ju också ett fint sätt att spendera tid, även om jag ofta trivs väldigt bra i mitt eget sällskap. Båtliv! Det höll jag på att glömma. Det är väl för att det inte är säsong just nu... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jeanette H-H Posted February 18, 2013 Share Posted February 18, 2013 Jag är mammaledig med studerar matematik femton timmar i veckan. Om nu det kan kallas hobby. Sen håller jag på med tygblöjor och dessutom har jag lärt alla mina tre att bajsa på pottan direkt från dom varit några dagar gamla. Det betyder att jag håller på med babybajsande flera gånger om dagen. Riktigt roligt faktiskt. Sen älskar jag barnböcker och har en liten barnboksblogg. Vad mera. Jag håller på lär mig isländska. Just nu lär jag mig förstå talad isländska. Och så driver jag en rätt så stor blogg om en lite mer "teknisk" och samhällsupplysande grej. Via den har jag varit på TV. Jag får frågor där dagligen och det är min stora grej. Sen har jag och min man dansat folkdans och svensk parpolska men just nu är det ena barnet som är aktiv. Jag ska fortsätta sen då barnen är lite större. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jeanette H-H Posted February 18, 2013 Share Posted February 18, 2013 Settlers tycker jag också om. Vi kallar det Siedler och kräver att alla som är med använder dom tyska originaltermerna. Då blir det extra roligt. Med femåringen spelar vi pingvin. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jeanette H-H Posted February 18, 2013 Share Posted February 18, 2013 Vi har experimenterat med trädgårdsland några år men tiden räcker inte riktigt till. Intresset är ändå stort att få det att funka. Bärbuskar och sånt intresserar också. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ciah Posted February 18, 2013 Share Posted February 18, 2013 Läsa: Läser det mesta, just nu läser jag Hamilton böckerna. Musik: Sjunger i en kör. Sen åker jag och sambon på flera konserter om året och minst en festival och då blir det mest rock/hårdrock. Resa: Utomlands till sol och värme en ggn om året, packa tältet på MCn och åka iväg några dagar på sommaren eller ta en kryssning till t.ex. Riga.. Sen det vanliga att umgås med familjen och vänner, tränar en del också. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anna-Lena Posted February 18, 2013 Share Posted February 18, 2013 Dominerande fritidsintresse. Musik: spelar valthorn och althorn i orkester och ensemble, går gärna på konserter Lyssnar mycket på ljudböcker, spelar lite dataspel på surfplattan, även lite FB, periodvis matlagning, periodvis skulle jag vilja ha en kock, som levererar och serverar allt mitt intag, har delad vårdnad om en hund, som jag gillar att gå ut och gå med. Jag får nog medge att jag är mediaintresserad; jag gillar min surfplatta. För tillfället har jag inte kopplat in min gamla stationära, efter ommöblering, laptopen lät jag min vuxne son ta, då han for iväg på annan ort, för att plugga, TV'n som är onödigt komplicerad, får jag inte igång (ej jag som bestämt inköpet, utan x-et). Så surfplattan är min underhållning. Detta ligger vid sidan av umgänge med barn, barnbarn, syskon, vänner och arbete. Jag gillar mitt arbete, även om jag i perioder kan bli less, och jag har fantastiska arbetskamrater. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MKJ Posted February 18, 2013 Share Posted February 18, 2013 Kost och hälsa är ett stort intresse för mig men annars är jag naturmänniska. Vandrar gärna i skog och mark och vistas i naturen över huvud taget. Hängiven fritidsodlare som odlat grönsaker i över 40 år. Gillar också blommor av alla slag. Skogen var mitt andra hem men nu får jag fästingar nästan varje gång så jag har tröttnat lite. Det blir mycket skogspromenader på vintern men bär och svampplockningen har jag nästan slutat med. Det blir cykelturer och trädgårdspyssel istället. Var engagerad i miljörörelsen på 80-talet och var med i en matfront. Vi köpte ekologiska grönsaker direkt från odlarna eftersom det inte fanns i handeln i någon större utsträckning. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted February 18, 2013 Share Posted February 18, 2013 Skojar ni.. intressen.. jag jobbar ju heltid! 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Annika Rane Posted February 18, 2013 Share Posted February 18, 2013 Jobbar förstås också heltid, just därför är det viktigt med lite hälsosam balans i tillvaron. Intressen är stresshantering för mig! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lillelikio Posted February 18, 2013 Share Posted February 18, 2013 Jag målar tavlor,syr kläder,lagar mat, odling, främst blommor,matlagning,dans både bugg och pardans,spelar dragspel, vandra i naturen, antikviteter, och så älskar jag att fotgrafera och jobba med bilderna i datrorn. Nå´t mer hinner jag inte med........ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sandra Posted February 18, 2013 Share Posted February 18, 2013 Internet är en stor del av mitt liv. Här och på andra forum. Jag läser också gärna fantasy-böcker. Robin Hobb som någon nämnde är min favoritförfattare, följt av Charlaine Harris (The Southern Vampire Mysteries-böckerna som TV-serien True Blood är baserad på) och för närvarande Jim Butcher (Dresden files, urban fantasy med en trollkarl i huvudrollen). När andan faller på tycker jag om att teckna och skulptera även om det händer rätt sällan. TV och filmer gillar jag också men jag försöker vara rätt försiktig. När jag väl börjat se en film eller TV-serie måste jag titta på alla relaterade filmer/avsnitt och det kan sluta med att jag sitter och glor varje ledig stund, en eller två veckor i sträck. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
paleotalibanen Posted February 18, 2013 Share Posted February 18, 2013 Matematik, robotutveckling Ekonomi, samhällsutveckling, disruptiva teknologier Dans(Contemporary), löpning, klättring, stenåldersträning, hästridning, dykning Matlagning, viner, whiskey Språk Piano Fantasy(Hobb, Sanderson, Rothfuss, Feist etc), popvetenskap(Taleb etc), biografier(Isaacson), självutveckling Allt som är contrarian(gillar att hålla på de "svaga") 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PiaM Posted February 18, 2013 Share Posted February 18, 2013 Skojar ni.. intressen.. jag jobbar ju heltid! Dygnet runt? Stackars dig 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LottaJ Posted February 18, 2013 Share Posted February 18, 2013 Roligt ämne! Mina intressen är; *Träning på F&S där jag leder lite i styrka/stationspasset *Trädgården, försöker göra lite 'rum' i trädgården och odla lite *Renovera huset... Tar det aldrig slut??? *Resa och planera resor *Friluftsliv, vandring, kanot och kajak Ja, sen har jag en familj också ;-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KataM Posted February 18, 2013 Share Posted February 18, 2013 Alla former av textilt hantverk (okey då, jag har inte provat allt, men jobbar på det ) och film, gärna i kombination. Musik, men vill lyssna aktivt, snarare än att ha den på i bakgrunden. Samlar på instrument också, som jag "leker" med. Men jag spelar inte när andra hör. (Någon mer som har tänkt på att "spela" och "leka" är samma ord på många språk, förresten?) Körsång. Läsa. Nybliven husägare och tänker börja odla ett nytt intresse - odling. Ja, och så älskar jag att leka och experimentera i köket. Ännu roligare nu med LCHF, eftersom jag får utforska nya sätt att laga mat och baka. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Melliz Posted February 18, 2013 Share Posted February 18, 2013 träning Dans- modernt, balett, jazz, discodans m.m , löpning och gym! baka, laga mat, viner. Mycket roligt! Läsa kost och träningsböcker (lchf) sjunga, piano Tatueringar Shopping, träffa människor och resa!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Effie Posted February 18, 2013 Share Posted February 18, 2013 Jaa...fritid, alldeles för lite sådan. jag gillar att läsa (bra fantasy, vanlig skönliteratur, historia m.m.) har nyligen börjat dansa squaredans sjunger i kör dansar folkdans, om jag är tillräckligt pigg på fredag kväll råkade hamna på en kurs i irländsk harpa för ett år sedan (och blev kvar) släktforskning handarbete, som broderi, stickning, nålbindning gå på opera etc, lyssna på körer, gå på bio resa, fast det har inte blivit mycket av på senare år laga mat, pyssla om blommorna, Har inte hus och trädgård; lägenhet räcker umgås med lchf-are och andra vänner och förmodligen har jag glömt något Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Y62 Posted February 18, 2013 Share Posted February 18, 2013 Jag gillar att; åka hoj, äger för många och bara en går men den går å andra sidan riktigt bra. skjuta tävlingar, löjligt kul men avskyr att träna skytte. springa, gärna ett lopp. läsa, helst historia men annat kan gå det med. träffa nya människor och prata om något intressant. företagande, fast lite motvilligt numera. Förr tyckte jag det var vansinnigt kul men nu känns det mer som att jag fastnat i det och inte tar mig ur. Fast det är okej, liten verksamhet och jag livnär mig främst på min anställning numera. afrika, framtidens kontinent, världens rikaste kontinent, världens vackraste (fast jag har inte sett alla). Dit vill jag, åtminstone halvårsvis så jag slipper vintern. Gillar inte; vinter!!!!! kyla!!!! På det hela taget en rätt tråkig människa... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Labolina Posted February 18, 2013 Share Posted February 18, 2013 Vilken rolig tråd och jösses vilka fantasyfantaster det finns här, jag sällar mig till skaran och tipsar om Trudi Canavan. Jag som alltid fått veta att jag är ett vuxet barn som gillar fantasy, bara fjortonåringar och nördar á la Big Bang Theory som gillar sånt sägs det... Med andra ord, jag gillar läsning. Favoritförfattare förutomo Trudi är Dean Koontz, David Eddings, Diana Gabaldon, Camilla Läckberg, Martina Haag, Marian Keyes m.fl. Läser ytterst sällan några djupsinniga varianter eller faktaböcker såvida jag inte läser nån utbildning, vilket jag brukar ha svårt att låta bli. Så Doc kan känna sig lite hedrad för jag har ju faktiskt läst Matrevolutionen. Spenderar en hel del tid med fåniga spel på facebook och nuförtiden går det åt en hel del tid att läsa trådarna här. Ser gärna film och inhandlar alldeles för många dvd-boxar med TV-serier (Gilmore Girls, Förhäxad, Supernatural, Vänner, Big Bang Theroy, Gray's Anatomy för att nämna några) törs inte börja med Netflix för då blir jag nog än mer beroende. Twilight-serien är också fantastisk, både böckerna och filmerna.Spelar gärna spel, men har inga spelande vänner Hundar och träning gillar jag, tävlar lydnad, bruksspår och viltspår men på nybörjarnivå än så länge och är aktiv i vår lokala hundklubb... Är ingen träningsfantast med försöker göra nått lite i alla fall, simmar ibland och testar just nu på yoga (jobbigare än jag trodde). Men däremot så blir det väl nån timmas promenad varje dag i alla fall. Just nu är jag också inne i en period av att sticka, kan inte läsa mönster med det går att göra lite allt möjligt ändå. Drömmer ständigt om fler långresor till fjärran länder... eller för den delen en weekendresa nånstanns i Europa tackar jag inte heller nej till Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PiaM Posted February 18, 2013 Share Posted February 18, 2013 På det hela taget en rätt tråkig människa... Näru, det tror vi inte på!! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Y62 Posted February 18, 2013 Share Posted February 18, 2013 Näru, det tror vi inte på!! Bitter då? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kajan Posted February 18, 2013 Share Posted February 18, 2013 Jag är mammaledig med studerar matematik femton timmar i veckan. Om nu det kan kallas hobby. Matematik, robotutveckling Mat-ematik minsann. Har ni nån favorit? Jag gillar diskret. Ett annat intresse är musik. All sorts. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Runesson Posted February 18, 2013 Share Posted February 18, 2013 Kul med så många gamers. Själv har jag spelat roll- och konfliktspel sedan 1982... Spelar fortfarande ganska mycket. Inte så mycket rollspel, mer andra spel. Figurspel och brädspel. Jag har även fått igång min spelblogg på www.mctrl.com Där kan man läsa lite om de projekt jag just nu håller på med. Utöver spelandet började jag för några år sedan skjuta pistol. Förra året gick det inte så bra så jag har ännu inte lyckats skjuta till mig licens, men nu i vinter har jag börjat skjuta luftpistol för att träna upp mig inför våren. Då ska jag göra ett "sista" försök att få till tre 46:or... Film har också alltid varit en passion för mig. Med över 1200 dvd (eller liknande) finns det lite att välja på. Filmer som alltid hamnar någonstans på min "10 i top" är Sagan om ringen, Matrix, Garden State, V for vendetta och Star Wars (IV-Vi). När det gäller TV-serier är det Star Trek och Buffy som ligger i den absoluta toppen. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Runesson Posted February 18, 2013 Share Posted February 18, 2013 Såg att det fanns ytterligare en Dresden Files fantast här. Äntligen har det kommit ett gäng ljudböcker så nu har jag köpt på mig bok 5, 6, 7 och 8. Dags att börja promenera igen... :-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
linneaeleonora Posted February 18, 2013 Share Posted February 18, 2013 Smått besatt av hälsa och läser hälsovetenskapliga programmet med inriktning på biovetenskap. Just nu är jag dock mammaledig med en treåring och en sex veckors. Har därför typ noll fritid och skulle helst sova så fort jag kunde. Unnar mig lite tid på gymmet när sambon kommer hem från jobbet. Längtar till den dagen då man kan skaffa sig mer fritidssysslor men försöker ta tillvara på denna tid nu då jag vet att den aldrig kommer igen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lotte Posted February 19, 2013 Share Posted February 19, 2013 Alltid varit historietokig - älskar historiska romaner av författare som Mika waltari, blir nästan förtrollad av gamla hus och städer. arbetat som klassisk arkeolog och bott i Florens och i Rom under många år. Kom dit som 17-åring för att andas samma luft som Michelangelo hade gjort........ Blir väldigt lycklig när jag hittar en ny britisk dokumentär om någon romersk grav, tittar just på en serie som heter "meet your ancesters" där man , lite som detektiver, försöker få fram vem personen i någon grav eller mosse var. Väldigt spännande och intressant! Trädgårdsarbete, särs odla egna grönsaker, försöker lära mig om blommor och andra prydnadsväxter eftersom jag numera har en stor tomt.... Lyssnar på massor av ljudböcker av olika slag, särs deckare (Harry Potter läst av Steven Fry är en favorit) Gillar TVserier som Braking bad, True blood och engelska serier av alla slag. Tittar mest på italiensk TV har precis sett San Remo festivalen under en hel vecka med mkt bra musik! Vinnaren, Marco Mengoni kommer till eurovision song contest, han är underbar! Har ett par hundar och är mkt ute i naturen med dem när jag inte jobbar i trädgården. Läser endast faktaböcker, mest om kost nu för tiden och naturligtvis om antikens och Italiens historia. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Larz Posted February 19, 2013 Share Posted February 19, 2013 Har många intressen så som musik, datorer, träning, hundar, motor, kost, hus och familj mm mm. Bland det roligaste jag har gjort i vuxen ålder är när jag fick ärva min sons elgitarr och förstärkare (nybörjarpaket). Blev vid 55 års ålder ( är 60 nu ) helt besatt av att försöka lära mig spela och upptäckte samtidigt bluesen och vill nu inte spela eller lyssna på något annat. Älskar Clapton, BB-King, Gary Moore, John Mayer, Walter Trout, Joe Bonamassa mfl. Tyvärr har jag inte så mycket musikalisk talang men tycker det är roligt ändå. Har nu snart försökt att lära mig i fem år men bara kommit en liten bit på vägen. Det sägs att man bör ha ca 10 000 timmars träning innan man kan kalla sig gitarrist och då är jag nog bara halvvägs och lär inte hinna innan det är dags för sankte per Eftersom jag inte har någon sångröst så blir det bara instrumental musik. Har kopplat stärkaren till datorn och kan på så vis spela in mig själv till backtracks. Både nyttigt och lite skrämmande Med risk att göra bort mig så kan den som gitter kan provlyssna här: http://www.soundclick.com/bands/default.cfm?bandID=1219196 Döm mig nu inte för hårt bara. Det här med inlärning i min ålder är inte lätt. Allt måste nötas in, takt och tajming kunde vara betydligt bättre //Lars Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leopold Roos Posted February 19, 2013 Author Share Posted February 19, 2013 Med så många som gillar fanatsy/sci-fi böcker har jag nu skapat en ny tråd där man kan tipsa om sida favoriter.http://forum.kostdoktorn.se/topic/1265-fantasy-sci-fi-boktips/OBS. Var snäll och sluta gör dubbelposter och trippelposter tack. Kommer ni på något mer just efter ni har postat och ingen annan hur hunnit skriva nåt så redigera ditt inlägg tack. Kolla mer om det i min FAQ & Vett och etikett (länk i min signatur). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nessima Posted February 19, 2013 Share Posted February 19, 2013 Jag är också en fantasyfantast! Favoriterna är Robin Hobb, George Martin och Katherine Kerr. Läser även en hel del annat så som deckare och chick-lit. Eller varför inte ett par rättsfall eller artiklar ur Skattenytt eller Svensk skattetidning. Andra saker jag tycker om är hantverk. Allt från att snickra till att virka och sticka, vilket jag lärde mig för något år sedan för att ha något att göra framför tv:n så att jag inte skulle småäta. Sen är spel av alla dess slagit också kul. Just nu är det mest league of legends, men annars är det mycket brädspel som ticket to ride, risk, talisman, smallworld och settlers. Är också väldigt förtjust i mah-jong, tyvärr är det sällan någon som vill spela det med mig. Och så träning såklart. Mest blir det löpning och pilates. Och utförsåkning, vilket iofs bara händer en vecka om året, men kul är det! 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maja Posted February 19, 2013 Share Posted February 19, 2013 Min familjVår hund och kattorGenetik (p g a hund/katt)Simning (tack vare lchf)Naturen (av födsel och ohejdad vana)Släktforskning (amatörnivå, önskar jag hade mer tid)Meditation Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
meppalottan Posted February 26, 2013 Share Posted February 26, 2013 Segla, både banrace och långsegling. Bästa semestern och funkar med LCHF! ;o)Datorspel där man måste tänkaMatlagning.. kan laga mat en hel dag. Tur vi har stor frys, )Kriminalrae, både böcker, film och serier. Sist men inte minst, mina Katter. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AnnikaE Posted February 28, 2013 Share Posted February 28, 2013 Kul tråd! Har alltid gillat att läsa, men sen min snart 5-åring föddes har det varit snudd på omöjligt. Så fort jag sätter mig/lägger mig så klättrar hon och minstingen på mig. Men i somras upptäckte jag ljudböckernas underbara värld och har sen dess lyssnat igenom över 40 böcker. Mestadels deckare. Perfekt med ljudbok under promenaderna och innan man somnar. Ingen lampa eller bläddrande som stör de sovande barnen. :-) Fotografering vill jag bli bättre på. Men sen jag köpte en bra systemkamera har jag knappt fotat nåt alls. :-D Scrapbooking och annat papperspyssel har varit ett stort intresse. Men även det ligger i halvdvala numera. Promenader är en härlig sysselsättning. Allra helst ensam så man får rensa skallen och filosofera bäst man vill. Älskar att lyssna på musik! Inte mycket som ger en liknande kick. Gärna hårdrock! Disciple är favoritbandet. Annars är all sorts skapande roligt. Färg gör en glad! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Valin Posted March 9, 2013 Share Posted March 9, 2013 Jag är en nörd och stolt Intressen: *Datorer - lite hobbyprogrammera, spela olika spel (just nu EQII), forumsurfa, leka i grafiska program. Och det roligaste av allt är att skaffa ny hårdvara och bygga lite burken, dock för dyrt att hålla på med så ofta..*Brädspel - Är med i en brädspelsförening, plus att jag och några bekanta ibland ses och har helkväll med diverse olika spel. Helt klart underskattat sätt att umgås! *Sci-fi/fantasy - I allmänhet. Både i film och böcker (älskar Alastair Reynolds böcker t.ex.). *Rollspel - Har inte blivit så mycket av detta det senaste, men det är alltid roligt med ett bra rollspel med en duktig SL. Favoriten är Cthulu! *Musik - Jag är en synthjävel och lyssnar helst på musik inom den genren (några favoriter är Welle:Erdball, Assemblage 23, Hocico, Icon Of Coil). Men jag tycker även om väldigt blandad musik; Led Zeppelin, Flogging Molly, Leonard Cohen, In Flames, David Bowie m,m m,m *Bakning - Detta var ett helt oväntat intresse som utvecklades när jag började med LCHF. Saknade mina mackor, så jag började testa olika LC-brödrecept. Sen blev det mer och mer olika bakning; småkakor, cheesecake, pannkakor.. Och vill baka mycket mer men jag äter inte så mycket kakor så nu har jag massa kakor hemma som borde ätas upp innan jag bakar mer.... Åh i-landsproblem! *Lego - Jag älskar lego. Om det inte var så dyrt skulle jag ha hela lägenheten full. *Biokemi - Utbildar mig till biomedicinsk analytiker och har ett stort intresse för detta. *Mina katter - Intresse kanske det inte är, men älskar mina två katter och ville bara nämna det. Pojkvännens hund är också ganska söt, när han inte försöker äta upp mina katter dvs... *Måla - Då menar jag måla som i måla tavlor. Jag gillar att kladda med akrylfärg. Oftast gör jag tavlor som är lite mörka. Det där sammanfattade nog det mesta. Live long and prosper. .\/. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Susanne Posted March 9, 2013 Share Posted March 9, 2013 Jag har häst och gillar att vara i stallet. Rider inte ännu men det kommer det med. Däremot gillar jag att vara där, mocka skit och pyssla lite med pållenTycker även om att vara lat - sitta på r*ven och titta på tv eller vid datorn och surfa runt efter alla möjliga intressanta saker. Mina 52 år och kvinna till trots så är jag faktiskt även en dator och tv-spels nörd! Älskar att lösa spännande deckarspels-gåtor eller liknande - gärna riktigt läskiga sådana! Sedan är det kul att gå ut och äta en bit med goda vänner och kanske festa lite. Fast det har jag varit försiktig med under min viktnedgång men det händer lite då och då. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PiaM Posted March 9, 2013 Share Posted March 9, 2013 Observerar att Valin både är Whovian och Trekkie. *gillar* 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AnnikaE Posted March 10, 2013 Share Posted March 10, 2013 Glömde nämna att jag är beroende av Wordfeud och Ruzzle. :-D Vill nån spela så heter jag Joyful68. :-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Valin Posted March 10, 2013 Share Posted March 10, 2013 Har ägnat mig hela kvällen åt mitt nyaste intresse, LCHF-bakning... Så mycket att baka så lite tid! Och för få munnar... Någon som vill ha bakverk? Kom hit och ta ett lass Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leopold Roos Posted March 11, 2013 Author Share Posted March 11, 2013 Härligt att se fler gillar sällskapsspel. Ska ha 2 spelträffar hos mig nästa helg. Längtar . Har beställt hem nya spel (eller expansioner). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Valin Posted March 11, 2013 Share Posted March 11, 2013 Härligt att se fler gillar sällskapsspel. Ska ha 2 spelträffar hos mig nästa helg. Längtar . Har beställt hem nya spel (eller expansioner). Vad ska ni spela? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zara Posted March 11, 2013 Share Posted March 11, 2013 Jag Kan nog också gå under rubriken nörd/geek. Jag älskar Sci-Fi och Fantasy, främst tv-serier och filmer. Jag är också intresserad av djur och har både katt och häst. Rider och är i stallet varje dag. Sen är jag utöver det väldigt träningsintresserad och förutom ridingen springer jag 5-10 mil i veckan och försöker komma igång med styrketräningen på gymmet. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Valin Posted March 11, 2013 Share Posted March 11, 2013 Härligt, mer nörderi åt folket! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lotte Posted March 11, 2013 Share Posted March 11, 2013 Valin! Gillar du också Doctor Who??? Du har ju en bild på massa Daleks! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Valin Posted March 12, 2013 Share Posted March 12, 2013 Valin! Gillar du också Doctor Who??? Du har ju en bild på massa Daleks! Doctor Who är superbra! Älskar Daleks Exterminate! 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zara Posted March 12, 2013 Share Posted March 12, 2013 Doctor Who är superbra! Älskar Daleks Exterminate! Vi verkar ju vara några Doctor Who fans här i alla fall =D 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leopold Roos Posted March 12, 2013 Author Share Posted March 12, 2013 Vad ska ni spela? Blir nog Dominion och 4 fräscha ny expansioner jag borde få vilken dag som helst nu. Annars tex Battlestar Galactica, Ora & Labora, Race for the Galaxy mm. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PiaM Posted March 12, 2013 Share Posted March 12, 2013 Jag har alltid hävdat att LCHFoch Scifi/nörderi är ett tecken på högre intelligens. Störtkul att det är en teori som håller iallfall i denna tråd ha ha.. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Valin Posted March 12, 2013 Share Posted March 12, 2013 Jag har alltid hävdat att LCHFoch Scifi/nörderi är ett tecken på högre intelligens. Störtkul att det är en teori som håller iallfall i denna tråd ha ha.. Ptja allt går att bevisa om man vill, man får bara välja rätt testpersoner Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts