Blogg-Postare Posted January 26, 2019 Share Posted January 26, 2019 Dawn var missnöjd med hur hon såg ut och kände sig. Hon hade testat många olika sätt att hålla diet, utan att lyckas. Till slut hittade hon ketogen kost (strikt LCHF) och bestämde sig för att ge det en chans. Så här har det gått: Mejlet, översatt från engelska Keto har förändrat mitt liv i grunden och bara till det bättre. Jag är mamma till två pojkar och jag vantrivdes så mycket i mina kläder. Jag hade alltid stora tröjor och likanande för att dölja min mage. När jag surfade runt på internet dök begreppet keto upp hela tiden och min syster pratade också om någons framgångshistoria. Jag måste erkänna att jag inte var så lätt att övertala. Det här sättet att äta verkade för komplicerat, jag ville inte lägga tid på att läsa på eller laga komplicerade maträtter. Men jag hade också kommit till vägs ände och visste att någonting bara måste förändras. Jag hade testat alla typer av bantningspiller och att äta bättre, ingenting höll i längden eller hjälpte. Det var nu det magiska började hända! Jag började med keto 1 mars 2018 och jag använde Diet Doctor och följde även andra på sociala medier — det tog ett tag innan jag var säker på att jag fattat allt rätt, i april började jag bokföra allt jag åt och… boom, då kom jag i ketos! Det var nu det magiska började hända! Jag äter strikt och håller mig på spåret, med några enstaka undantag (är ju bara människa). Jag har gått ner 39 kilo! Jag började på 111 kilo och väger nu 73! Från storlek 52 till 38! Jag vill fortfarande gå ner lite till och jag kommer att fortsätta med keto! Tack vare keto handleder jag andra som vill göra samma resa. Jag berättar hela tiden för allt fler om keto! Dawns Instagram: @ketomamad Kommentar Grattis Dawn, tack för att du delar med dig! Förhoppningsvis kommer du att inspirera ännu fler och om de vill börja på ett enkelt sätt rekommenderar jag vår updaterade och gratis tvåveckorsutmaning… / Dr Andreas Eenfeldt Kom igång Vill du också gå ner i vikt och förbättra din hälsa? Anmäl dig till vår gratis tvåveckors LCHF-utmaning! Du kan också använda vår gratis guide LCHF för nybörjare. Om du vill underlätta maximalt rekommenderar vi vårt populära verktyg Diet Doctors veckomenyer – prova gratis en månad. Ingen reklam, ingen bindningstid. Må Tis Ons Tor Fre Lö Sö Mer Guide: Ketogen kost för nybörjare Guide: Gå ner i vikt Video om ketogen kost Keto-kurs med dr Andreas Eenfeldt, del 108:02Vilka fördelar innebär ketos? Vad äter du på ketogen kost? Här är en informativ kurs med dr Andreas Eenfeldt. Intervju med dr Ken Berry12:00I den här intervjun berättar dr Ken Berry vad som fick honom att börja med ketogen kost och hur det är att behandla patienter med kosten. "Min värk har minskat, doktorn"11:12Smärta, kost och livsstil med dr Èvelyne Bourdua-Roy. Biverkningar av ketogen kost06:58Några vanliga biverkningar av ketogen kost – och hur du undviker dem. Keto för att överleva cancer28:51Audra Wilford berättar om sina erfarenheter av ketogen kost som en del i behandling av sonen Max hjärnumör. Dr Angela Poff presentation San Diego 201644:42Dr Angela Poff föreläser på Low Carb USA 2016 Är rädsla för protein den nya fettskräcken?20:15Hur mycket protein bör man äta på LCHF eller ketogen kost? Kan man få problem om man begränsar intaget för att få högre ketonvärden? Avancerade LCHF-tips!31:11 Kan man besegra cancer med LCHF?13:00Kan ketogen kost hjälpa vid cancerbehandling? Det finns många skäl till att tro att det kan vara så. Livet utan migrän15:44Elenas liv förändrades helt med ketogen kost. Tio år av forskning på ketogen kost22:05Dr Dominic d'Agostino, en av de ledande inom forskning på ketogen kost, intervjuas i sitt labb i Florida. Ketogen kost vid cancerbehandling17:07Kan strikt ketogen kost hjälpa till att förebygga eller till och med behandla vissa cancerformer, som hjärncancer? Ketokurs med Andreas Eenfeldt (del 7)06:24Keto för nybörjare med dr Andreas Eenfeldt. Hur går du ner i vikt på ketogen kost? Keto är den enda kost som har fungerat19:23Kristie Sullivan skriver inspirerande inlägg för Diet Doctor och har även en fantastisk historia att berätta. Keto-anpassning och prestation58:58 Optimal prestation med ketoner16:33Hur kan ketogen kost maximera idrottslig och kognitiv prestation? Kan ketogen kost påverka cancer?53:59Intervju med professor Eugene J. Fine, läkaren bakom världens första människostudie på LCHF och cancer. Svensk undertext! Fat Chance1:05:43Är det möjligt att cykla tvärs över Australiens kontinent (3400 km) utan att äta kolhydrater? Fördelarna med träning på fettdrift20:45Intervju med Jeff Volek, RD, PhD, en av världens främsta forskare på LCHF och träning. Metabol flexibilitet och vad som gör att en kost fungerar35:14Vad är metabol flexibilitet och varför spelar det roll när man ska bestämma vad som utgör en optimal kost? Ketonmätning i utandningsluft20:51 Vad äter man på keto?11:22Vad äter man på keto? Få svaret i del 3 av vår kurs om ketogen kost. En hälsosam LCHF-livsstil46:42Hur ska du lägga upp LCHF eller ketogen kost för att maximera dina framgångar? Hur mycket fett, protein och kolhydrater ska man äta? Data från ett år med ketos10:20 Viktnedgång Handlar inte vikten bara om kalorier? Svar på vanliga frågor03:14Handlar viktnedgång bara om att äta färre kalorier än man gör sig av med? Vinsterna med en 7-dagarsfasta03:34 14:39 De 5 vanligaste misstagen på LCHF08:57Är det svårt för dig att nå din målvikt, är du hungrig eller mår du inte bra? Se till att du undviker dessa misstag. 45 kilo borta utan kaloriräkning24:12 VIDEO: Jeffry Gerber - Why Low Carb and Other Common Questions (VAIL 2016)16:59 48:22Tommy Runesson föreläser om sin enorma viktresa med LCHF och vilka lärdomar han fått med sig på vägen. Inspiration och kunskap även om du vill gå ner mindre än hälften av din kroppsvikt! Följ Tommy Runesson på hans blogg: http://tommytappar.se Minus 90 kilo och en hälsoresa för familjen15:05Larry Diamond har transformerat sitt liv och gått ner 57 kg med LCHF. I den här intervjun delar han med sig av sina insikter från resan. Avancerade LCHF-tips!31:11 Problemet med socker50:01Är det fett eller socker som är orsaken till de aldrig tidigare skådade epidemierna av fetma, typ 2-diabetes och metabol sjukdom? Orsaken till fetma38:45 Att motivera till livsstilsförändringar51:45Hur kan du hjälpa och motivera personer att börja med och hålla fast vid LCHF? Hur man går ner 110 kilo utan hunger31:06 Intervju med Jason Fung45:20 Hjärtattacken blev ett uppvaknande07:11Efter hustruns hjärtattack letade Chris Pattinson efter ett sätt att hålla det hela i schack med kost och livsstil. Och på vägen förbättrade han sin egen hälsa. Därför är mer protein bättre15:17Dr Ted Naiman tror att mer protein är bättre och han rekommenderar ett högre intag. De 5 bästa tipsen för vikten15:53Kämpar du med att gå ner i vikt även på LCHF? Här är våra 5 bästa tips på vad du kan göra. 46:13 LCHF på rätt sätt – Eric Westman 314:09Intervju med Eric Westman, läkare och expert på LCHF-kost. Om grunderna för att äta LCHF och vad som är viktigt att tänka på när man sätter igång för att det ska gå så bra som möjligt. En global matrevolution48:15 Fat Head Directors Cut1:46:20 Ketokurs med Andreas Eenfeldt (del 7)06:24Keto för nybörjare med dr Andreas Eenfeldt. Hur går du ner i vikt på ketogen kost? Att hjälpa folk till bättre hälsa15:44Dawn var sjuk och överviktig men sen hittade hon LCHF... och det förändrade hennes liv. Cereal Killers1:00:07 Stöd Diet Doctor Vill du ge ditt stöd till Diet Doctor och få tillgång till bonusmaterial? Ta en titt på vårt medlemskap. Gratis provmånad Fler framgångshistorier Ta del av över 700 framgångshistorier. Sockerberoende möter ketogen kost Kan LCHF vara till hjälp vid svåra magproblem? Om svårigheter att gå ner i vikt på LCHF Vill du också inspirera? Har du en framgångshistoria att dela med dig av? Det är ett effektivt sätt att inspirera andra till att förändra sina liv. Mejla din historia till annika@dietdoctor.com. Före- och efterbilder är bra för att göra din historia konkret och extra inspirerande för andra. Berätta om det är OK att dela ditt namn och bild eller om du vill vara anonym. Tipsa också gärna om du har en blogg eller Instagram eller liknande för läsare att följa. Inlägget Så gick det när Dawn hittade keto dök först upp på Diet Doctor. Visa hela artikeln Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts