Jump to content

Läkare Sundsvall

FredrikOlsson

Recommended Posts

Guest Annika Dahlqvist

Nej, jag har ingen mottagning i hemmet. För att kunna arbeta fullt ut som läkare så bör man ha tillgång till laboratorieverksamhet, journalskrivning och datoriserad receptförskrivning, och det har jag inte. Det jag kan ställa upp med är samtal om kost, och det kan man ju också göra via mail. Maken är inte så jätteförtjust i att det kommer främmande folk i huset.

Och jag kan inte heller ge tips på LCHF-positiva läkare i Sundsvall. De skulle nog inte gilla att jag gör det. Det är bättre att ringa till vårdcentraler och fråga om de har någon LCHF-positiv läkare.

11 timmar sedan, iAnna sade:

Smarta diabetiker lär ha en lista på LCHF-vänliga diabetesmottagningar (vårdcentraler?). Kolla där!

Som Anna skriver så försöker Smarta Diabetiker samla in rapporter från våra medlemmar angående hur stödet ser ut över Sverige, för att kostbehandla sin diabetes mha LCHF. Just i Sundsvalls-området ser det svagt ut. Det är många mottagningar som inte fått någon rapport så det kanske finns "LCHF-vänliga" vårdcentraler, men det är inget som ännu är rapporterat.

Den närmsta (från Sundsvall) VC som någon har sagt ger LCHF-stöd finns på "Timrå Vårdcentral".

Se denna länk, https://www.google.com/maps/d/viewer?mid=1iv4E3h2dM3BDbN6zlzLGQ_LPyas&ll=62.415572878370845%2C17.377886408203153&z=12

För en länk till hela Sverige-kartan se http://www.bit.ly/SmDia-Kartan
(Leta efter de "gröna markörerna" och undvik de orangea. Symbolförklaringar och annan information om kartan finns under beskrivningstexten.)

• Like 3