Annika Rane

Ett par frågor till dig som är Diet Doctor-medlem

Recommended Posts

Jag blir väldigt glad om du svarar i en kommentar :) 

Läser du medlemskrönikan på förstasidan?

Känner du till att den finns?

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag kände till dem. Har läst ett par, men inte lusläst. Är mer intresserad av "hårda fakta" än personliga reflektioner.

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag svarade, men insåg senare att det bara gällde medlemmar. Kunde inte ta bort inlägget. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)

Medlemskrönika???

Edit: Aha! Diet Doctor-medlem. Nej, det är jag inte. Har inte sett någon anledning; jag tittar inte på videor. Och vet inte vad det övriga kan ge. Jag är bara forum-medlem.

Redigerad av Effie
Nu förstod jag frågan!
  • Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nu har jag letat runt och det är inte lätt att förstå att det är en medlemskrönika man har hittat, då den inte har någon sådan rubrik. Nu står det bara "Min resa från diet till diet", hur ska man då veta att det är den som är medlemskrönikan. Tydligare rubriksättning skulle kanske få fler att läsa den.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

hmmm, nej

inte insett att det var krönikor.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Menar du de här texterna där medarbetare på DD presenterar sig själva och berättar om sin väg till LCHF? De tycker jag är mycket intressanta. Jag har alltid varit intresserad av hur organisationer fungerar och hur olika personligheter kan samarbeta. DD är ju ett speciellt företag på många sätt och det är spännande att se hur det utvecklas.

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nä...?

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skam att säga, näe, finns det sådana?

Jag går direkt till forumet!

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tyvärr har jag inte insett att det är medlemskrönikor.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag hittade krönikorna när nån talade om att de finns 😁 Hade ingen aning om att de existerade innan dess. Jag tycker att de är jätteintressanta och ni borde publicera dem så att alla kan läsa dem! Ger ju en mer personlig bild av Team DietDoctor som jag tror många uppskattar.

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack för svar, alla! Den aktuella medlemskrönikan finns på startsidan om du är inloggad. Klickar man sig in på den hittar man också alla äldre krönikor.

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag fick leta ordentligt innan jag begrep vad du syftade på, Annika Rane. Det är alltså på Diet Doctors startsida, inte forumets. Det tog ett tag innan jag begrep att det var där jag skulle leta och inte här. Sen står det ju inte att det är en krönika. Det står bara en rubrik till en text och först när man klickat på "Läs vidare" och scrollat sig ner till slutet av texten ser man ordet "krönika" för första gången.

Jag tycker att det ska stå på förstasidan en rubrik. Som idag är det en krönika som har rubriken "Min resa från diet till diet". Kanske skulle det stå:

"Medlemskrönika:
Min resa från diet till diet"

Sen vore det väl bra om det fanns nåt menyval som heter krönikor. Jag tycker att upplägget kring krönikorna är väldigt otydligt och det är säkert många som missar dem.

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag är aldrig på första sidan pga av att jag inte kan gå den vägen till sidan med svenska bloggar på min padda, och det är där jag läser mest. Så jag har lagt upp sidan med svenska bloggar som en favorit. Jag tycker överlag att Diet doctor sidan är svårmanövrerad (kanske det beror på min dataokunnighet som jag inte vill erkänna 🙄)

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
1 timme sedan, Jerker sade:

Jag fick leta ordentligt innan jag begrep vad du syftade på, Annika Rane. Det är alltså på Diet Doctors startsida, inte forumets. Det tog ett tag innan jag begrep att det var där jag skulle leta och inte här. Sen står det ju inte att det är en krönika. Det står bara en rubrik till en text och först när man klickat på "Läs vidare" och scrollat sig ner till slutet av texten ser man ordet "krönika" för första gången.

Jag tycker att det ska stå på förstasidan en rubrik. Som idag är det en krönika som har rubriken "Min resa från diet till diet". Kanske skulle det stå:

"Medlemskrönika:
Min resa från diet till diet"

Sen vore det väl bra om det fanns nåt menyval som heter krönikor. Jag tycker att upplägget kring krönikorna är väldigt otydligt och det är säkert många som missar dem.

jag håller med helt och fullt. Ha medlemskrönika som rubrik och gör det även sökbart.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
17 timmar sedan, Annika Rane sade:

Jag blir väldigt glad om du svarar i en kommentar :) 

Läser du medlemskrönikan på förstasidan?

Känner du till att den finns?

Medlemskrönikan? Förstasidan?

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tyvärr nej, eftersom jag inte är medlem. Att jag inte är medlem beror på att nästan allt intressant(t.ex föreläsningar) är i videoformat. Jag vill ha artikelform! 

Skulle i och för sig inte läsa krönikor och dylikt, även om jag var medlem. Eftersom jag redan är "frälst" så är jag mer intresserad av faktabaserade nyheter än personliga berättelser. Jag tror det är mer givande att läsa om främlingars erfarenheter om man precis börjat med LCHF och behöver inspiration och kick i baken.

• Gilla 5

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
1 minut sedan, Elinor sade:

Att jag inte är medlem beror på att nästan allt intressant(t.ex föreläsningar) är i videoformat. Jag vill ha artikelform!

Jag är medlem och håller med - fler artiklar tack! Inte bara blogginlägg med länkar till andra sajter utan kunskapsartiklar om hormoner (stress/köns-/vad hormonstörande ämnen gör i kroppen osv), kroppens reaktion på transfetter, tarmfloran och vad olika bakteriestammar gör och annat sånt. Jag har varit medlem sedan början och... jag har kanske sett 5-6 videos.... Och går sällan in på huvudsidan.

• Gilla 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vad jag sett finns de flesta föreläsningar även i skrift. 

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag läste om Mattias L. - men att den skulle vara en krönika framgår inte - nämns på slutet efter det Mattias berättar - "Fler krönikor"

Man kan säga att som Kostdoktorns webbsida ser ut så verkar det som att ALLT har samma dignitet. Samma storlek på bilder - samma typografi - samma fontstorlekar. Försök att gruppera innehållet tydligare, är mitt förslag.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Under rubriken NYHETER hittar man bl a Arkiv - ett arkiv brukar innehålla tidigare material - dvs inte nyheter i arkiv.

Nyheter kunde delas upp i Medlemssida och "nya" nyheter av allmän karaktär. Jobba mer med den valbara rubrikraden - för mig är den litet ologisk.

Lägg Forum som en egen punkt  - vi har påpekat detta tidigare. Det tycks inte som om det är så många personer o nya medlemmar som hittar till Forum tyvärr.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tycker rent allmänt att det är krångligt att läsa runt på olika ställen. Inser helt klart att det kräver datakunskaper som jag inte har. När jag frågar varför förbli inloggad inte fungerar får jag bara veta att problemet inte är hos er! Jaha! Har inga barnbarn att fråga. Har av en annan bloggare fått veta att min Webläsare väl är Safari, men hittar inget sätt att åtgärda problemet.

Tycker det hela tiden blir svårare. Är ändå hyfsat insatt och vill lära mej mer, men har ingen att fråga.

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg