Annika Rane

Ett par frågor till dig som är Diet Doctor-medlem

Recommended Posts

Skam att säga så är jag inte en betalande medlem utan mest en som hänger här av lite ohejdad vana.

Såå.. mitt svar kanske inte var det som mest efterfrågas?

Iallafall så gillar jag forumet.. har oxå tänkt på hur länge det får lov att vara.. tänkt att det kostar pengar hur som helst.

Såå.. i värsta fall så har jag fundilerat lite på om jag skulle kunna tänka mig att bli en betalande medlem, då dras jag lite mellan olika scenarion typ, skänka växelpengar till min lokal tiggare, utanför min lokala affär, pensionspara, spara till en ny bil, åka medels flyg för att göra av med mina sista semesterdagar, shoppa på GEKÅS, andra grejer!

Iallafall.. varför frågan?

Nämenaltså jag högaktar Eenfeldt och hans team, grejen är att det är mer lukrativt att sälja något pulver, några vitaminer/mineraler, än att bara ge kostråd!

Dvs jag har en fråga.. är det fara o färde, dvs jag kan tänka mig att betala iallafall en mindre summa för att ha forumet kvar, dvs jag har lixom för mig att de flesta sedan rätt länge som skriver här är long time LCHFare.. iallafall de som svarar på Newbies inlägg/frågor!

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag blir jätteförvånad att så många här inte är medlemmar! 

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
5 timmar sedan, Vivisfaxarn sade:

Tycker rent allmänt att det är krångligt att läsa runt på olika ställen. Inser helt klart att det kräver datakunskaper som jag inte har. När jag frågar varför förbli inloggad inte fungerar får jag bara veta att problemet inte är hos er! Jaha! Har inga barnbarn att fråga. Har av en annan bloggare fått veta att min Webläsare väl är Safari, men hittar inget sätt att åtgärda problemet.

Hm ... jag förblir inloggad med Safari. 

I övrigt tycker jag att sökfunktionen på Kostdoktorn är helt obegripligt värdelös.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
On 2019-02-08 at 17:04, Annika Rane sade:

Jag blir väldigt glad om du svarar i en kommentar :) 

Läser du medlemskrönikan på förstasidan?

Känner du till att den finns?

Nu har jag varit på förstasidan, men hittade inga medlemskrönikor.

Däremot hittade jag "Våra krönikörer" en bit ner på Nyhetssidan. 🙂 

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hade ni haft jobb som kunde skötas till stor del på distans så hade det varit intressant för min del. Men Stockholm är inte ett ställe som jag vill tillbringa större delen av min arbetsvecka i, tyvärr! Jag är en inbiten lantis! 🐄

Lycka till med rekryteringen!

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
51 minuter sedan, Jerker sade:

Lycka till med rekryteringen!

Tackar! För den som är intresserad söker vi många olika typer av medarbetare just nu: https://www.dietdoctor.com/se/jobb Dela gärna!

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
1 timme sedan, Annika Rane sade:

Det finns i nuläget en mängd faktaartiklar (av det slag flera i tråden eftersöker) på engelska, men som ännu inte är översatta til svenska.

Det har jag inte ens tänkt på att kolla men vad bra, då ska jag titta där och se om jag hittar något intressant. Spanska vågar jag mig inte på men engelska brukar gå bra.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
13 timmar sedan, iAnna sade:

Hm ... jag förblir inloggad med Safari. 

I övrigt tycker jag att sökfunktionen på Kostdoktorn är helt obegripligt värdelös.

Kan bara hålla med ang sökfunktionen! Det har många gånger hänt att jag är helt bombis på att det finns något speciellt på sidan som jag vill få upp, men när jag söker kommer typ allt annat än det jag söker upp. 

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
3 minuter sedan, Bitte sade:

Kan bara hålla med ang sökfunktionen! Det har många gånger hänt att jag är helt bombis på att det finns något speciellt på sidan som jag vill få upp, men när jag söker kommer typ allt annat än det jag söker upp. 

Ofta kan man hitta saker med hjälp av Google som man inte hittar med hjälp av sidans egen sökfunktion. Man gör så här:
I Googles sökfält skriver man sina sökord som vanligt, sen lägger man till: site:forum.kostdoktorn.se
Då får man bara träffar på sånt som står på forumet.

• Gilla 2
  • Tack! 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
31 minutes ago, Jerker said:

I Googles sökfält skriver man sina sökord som vanligt, sen lägger man till: site:forum.kostdoktorn.se

Tack för det tipset! Lysande! Jag har testat med två sökord som jag inte har kunnat hitta något om tidigare och det fungerade perfekt. Det kanske också fungerar med att utvidga sökningen med att t.ex. skriva site.dietdoctor.com?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
1 minut sedan, Borje sade:

Tack för det tipset! Lysande! Jag har testat med två sökord som jag inte har kunnat hitta något om tidigare och det fungerade perfekt. Det kanske också fungerar med att utvidga sökningen med att t.ex. skriva site.dietdoctor.com?

Det ska vara ett kolon efter "site", alltså site:dietdoctor.com

Men visst, bara att testa!

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
13 minutes ago, Jerker said:

Det ska vara ett kolon efter "site", alltså site:dietdoctor.com

Ursäkta, det var en felskrivning. Nu har jag testat, och det fungerar!

Alltså, alla som letar efter något speciellt, skriv site:dietdoctor.com efter sökordet/sökorden. Det fungerar på engelska, svenska och spanska Diet doctor.

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
20 timmar sedan, Vivisfaxarn sade:

När jag frågar varför förbli inloggad inte fungerar får jag bara veta att problemet inte är hos er! Jaha! Har inga barnbarn att fråga. Har av en annan bloggare fått veta att min Webläsare väl är Safari, men hittar inget sätt att åtgärda problemet.

Hmmm ...om du inte förblir inloggad någonstans så blockerar du antagligen "cookies" ... viktigt att acceptera dem första gången man får frågan... du kan kolla lite här t ex:

https://support.apple.com/sv-se/HT201265

• Gilla 6

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jodå, är medlem och det har hänt att jag har läst då och då.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg