AGF Posted February 9, 2019 Share Posted February 9, 2019 Vad äter man som snabbmat på stan? I alla fall inte en sallad på Subway. Läs varför i min blogg och kommentera gärna i den. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Elinor Posted February 9, 2019 Share Posted February 9, 2019 Det låter helt bisarrt att personalen på en så stor service- och restaurangkedja, inte ens vet vad den egna maten innehållet Troligen för att informationen inte ens finns på den svenska hemsidan, utan du måste själv ladda ner ett amerikansk pdf dokument om du vill ha koll på innehållet. Man förstår ganska snabbt varför då de troligen skäms över usel kvalité. Majonnäs och dressingar är gjord på sojabönsolja eller innehåller sojamjöl. Hittar ostpålägg som innehåller soja och färgämnen. Det konserverade köttet innehållet bara 20% kött. Kyckling, skaldjur och omelett innehåller också soja. Guacamolen innehåller visserligen avokado men oklart hur lite, då den drygats ut med vinäger och pepparpuré. Jordnötssmöret innehållet vetemjöl. Bland det värsta jag sett var gäller matfusk. Kan det bero på att företaget är amerikansk och krav på rena råvaror är lägre over there? 1 1 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefpahl Posted February 9, 2019 Share Posted February 9, 2019 13% socker i Chicken Bacon Avocado sallad, 6.7% i tonfisksallad,.... 1 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fundersam Posted February 10, 2019 Share Posted February 10, 2019 Jag förstår inte valet av restaurang om målet är att äta ketogent. Går man in på Subways hemsida berömmer de sig av att vara fettsnåla och då vet vi att kolhydraterna behöver öka. Personligen gillar jag inte Big Foods matfilosofi och det bästa man kan göra är välja annan typ av restaurang/café och premiera näringsidkare som har ett annat synsätt på maten. Till deras försvar har hemsidan med både näringsdeklaration och kontaktsida. https://www.subway.com/sv-SE/MenuNutrition/Nutrition 7 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted February 10, 2019 Share Posted February 10, 2019 On 2019-02-09 at 12:31, AGF sade: Vad äter man som snabbmat på stan? I alla fall inte en sallad på Subway. Läs varför i min blogg och kommentera gärna i den. Jag väljer att kommentera här! Dvs jag föredrar Slow food, före fast food! Dvs i den bästa utav världar så borde jag köpa, samt laga till allt jag äter själv! Men nu så råkar jag leva i en av de bästa delar utav vår planet, där man har nästan hur många olika möjligheter att äta, få nästan hur många möjligheter som helst att stilla sitt behov av ätande/kalorier/näring som helst! Såå på vardagar äter jag på en lokal lunchresturang, jag kan välja och vraka, de har för övrigt en massa rätter, varav jag både tvesovlar och tresovlar, samt en en salladsbuffe, med lite olika såser! Iallafall, på helger/lediga dagar, så har jag för det mesta redan handlat och planerat för vad jag skall äta! Men ibland vill man slippa den där planeringen/käka fläskotletter/entrecote/karreskivor, så då kan det hända att jag uppsöker Mc/BK/Max/Sibylla, grejen är att de har en variation att välja mellan! Aså är det någon som fortfarande minns Skaldeman.. dvs alla sk hamburgarkedjor, erbjuder som regel iallafall 98% rent nötkött i sina burgare, resten är upp till en själv! Dvs man måste inte ta frittes till, man behöver inte heller dricka en halv liter Coca-Cola! Iallafall bara för att peka lite i rätt riktning, Max hade förut något som hette Low carb Burgare, numera omdöpt till Sallad Wrap burgare, det är min favo om jag är på rätt plats och har tid.. inte nog med det, man kan om man vill äta burgaren som den 'är men jag gillar iallafall bönsalladen! 6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AGF Posted February 11, 2019 Author Share Posted February 11, 2019 On 2019-02-09 at 14:17, Elinor sade: Det låter helt bisarrt att personalen på en så stor service- och restaurangkedja, inte ens vet vad den egna maten innehållet Troligen för att informationen inte ens finns på den svenska hemsidan, utan du måste själv ladda ner ett amerikansk pdf dokument om du vill ha koll på innehållet. Man förstår ganska snabbt varför då de troligen skäms över usel kvalité. Majonnäs och dressingar är gjord på sojabönsolja eller innehåller sojamjöl. Hittar ostpålägg som innehåller soja och färgämnen. Det konserverade köttet innehållet bara 20% kött. Kyckling, skaldjur och omelett innehåller också soja. Guacamolen innehåller visserligen avokado men oklart hur lite, då den drygats ut med vinäger och pepparpuré. Jordnötssmöret innehållet vetemjöl. Bland det värsta jag sett var gäller matfusk. Kan det bero på att företaget är amerikansk och krav på rena råvaror är lägre over there? Oj, tjosan. JA, då förstår jag att de inte ville tala om vad som var i den. Fast jag tror inte att de visste. Killen som kom ut från "köket" började surfa efter en bild på en avocado ... 1 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts