Locustreign

Slutat med lchf, biverkningar.

Recommended Posts

Hej! 

Jag har gått över till att äta kolhydrater igen (måndags.) Sen dess har jag haft problem med magen. Är både hård och lös. Är trött och matt. Någon som råkat ut för liknande? 

Mvh 

• Förvirrad 2
  • Ledsen 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja, det är de vanliga "biverkningar" man får av stärkelserik mat. Så var det för mig också när jag åt bröd, pasta, pizza osv. Både hjärnan och magen protesterade. Eftersom jag inte vill ha mitt mående och min framtida hälsa förstörd av näringsfattig kolhydratrik konstgjord wannabe-mat så är den inte ett alternativ, hellre fasta. Jag brukar säga till min son att han får gärna äta köpebröd om han svälter och det finns absolut inget annat att äta. 

• Gilla 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Klarar du inte lchf har du sannolikt inflammation i mag/tarmsystemet och har då utvecklat allergiska reaktioner på naturlig kost. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tror att den vanligaste orsaken till att kroppen reagerar vid kostomläggning är att olika processer i kroppen då måste upp eller nedregleras. Det är bara att bita ihop ( om det går) i typ en månad. Är det sedan fortsatta problem då är det dags att börja analysera om det finns någon annan orsak.

• Gilla 7

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vad är anledningen att du har börjat äta kolhydrater igen efter sju veckor? Vilka kolhydrater handlar det om och i vilken mängd? Att din mage reagerar på kolhydratrik kost så här efter sjuveckors uppehåll kan bero på att dina tarmbakterier har vant sig vid LCHF och nu måste anpassa sig till en ny kostomläggning. De ritar om revirkartan eftersom du skickar ner en ny sammansättning av mat som kommer att gynna vissa arter och andra arter kommer att minska på sikt. Även hormonell respons blir annorlunda när man lägger om kosten. Om du är känslig för gluten och eventuellt har läckande tarm så kan det vara en reaktion på det. Kroppen försöker anpassa sig och skapa en ny balans.  

• Gilla 6

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Innehåller dina kolhydrater gluten ?

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
5 timmar sedan, Locustreign sade:

Jag har gått över till att äta kolhydrater igen (måndags.) Sen dess har jag haft problem med magen.

Gick du tillbaka p.g.a. problem med LCHF?

• Gilla 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
On 2019-02-14 at 06:56, Locustreign sade:

Hej! 

Jag har gått över till att äta kolhydrater igen (måndags.) Sen dess har jag haft problem med magen. Är både hård och lös. Är trött och matt. Någon som råkat ut för liknande? 

Mvh 

Mm lite svårt att ställa en stringent diagnos på så lite fakta.

Iallafall så "återgår jag till att äta kolhydrater" rätt ofta.. oftast en massa grönsaker utan några som helst problem.

Meen, jag kan ha både lös och hård mage lite oberoende på vad jag äter.

Mycket ost tenderar att ge hårdare mage.

Medans mycket bönor/lök tenderar att ge en något lösare.

Såå då försöker jag balanser där emellan.. oså äter jag som regel LCHF av antagligen vana mest?

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg