Suborg Posted February 18, 2013 Share Posted February 18, 2013 Jag sitter här och läser senaste ICA-kuriren där man har ett reprtage om "Det vita giftet- inte så farligt som du tror" Jag kan inte återge hela artikeln men den sa inte mycket mer än att Fredrik Paulun sa att det var en dosfråga : ) det vart alltså socker, vitt mjöl, salt och mjölk som menades. Man tror inte mycket på att man kan bli sockerberoende! På slutet så säger Livsmedelsverket att deras kostråd har blivit i frågasatta av enskilda forskare och matglada entusiaster! Man säger att det visserligen är ok att i frågasätta men det är ett problem när enskilda personers erfarenheter lyfts fram i media lika starkt som våra resultat från stora vetenskapliga studier. Vi på livsmedelsverket är bekymrade över vilka hälsokonsekvenser dessa råd som inte baserats på vetenskap kan få på lång sikt. Samtidigt visar mätningar att de flesta har förtroende för oss och våra kostråd säger Åsa Brugård Konde. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
repurban Posted February 18, 2013 Share Posted February 18, 2013 Jag sitter här och läser senaste ICA-kuriren där man har ett reprtage om "Det vita giftet- inte så farligt som du tror" Jag kan inte återge hela artikeln men den sa inte mycket mer än att Fredrik Paulun sa att det var en dosfråga : ) det vart alltså socker, vitt mjöl, salt och mjölk som menades.Man tror inte mycket på att man kan bli sockerberoende! Borde väl stå: Det vita giftet - farligare än du tror. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helena Karlsson Posted February 18, 2013 Share Posted February 18, 2013 ...och för övrigt anser jag att Livsmedelsverket bör läggas ned. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Melliz Posted February 18, 2013 Share Posted February 18, 2013 ...och för övrigt anser jag att Livsmedelsverket bör läggas ned. Håller med..... om dom inte ändrar riktning. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Suborg Posted February 18, 2013 Author Share Posted February 18, 2013 Jag tycker dom borde kolla att vår mat är bakteri/giftfri och västländer i stället! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Suborg Posted February 18, 2013 Author Share Posted February 18, 2013 Men det ska stå hästfri ! Jäkla iPhone Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helena Karlsson Posted February 18, 2013 Share Posted February 18, 2013 Men det ska stå hästfri ! Jäkla iPhoneVarför då då? Hästkött som är så gott. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Suborg Posted February 18, 2013 Author Share Posted February 18, 2013 Ja för min del är det ok Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobinEH Posted February 18, 2013 Share Posted February 18, 2013 Det är ju självklart att det är en dosfråga. Allt blir farligt då mängden som brukas blir för stor. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Suborg Posted February 18, 2013 Author Share Posted February 18, 2013 Ja jag tror inte ens arsenik är farligt i riktigt liten dos 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts