Erik 2

Viktväktarna rasar på börsen

Recommended Posts

Vikthanteringsbolaget Weight Watchers rasar med omkring 35 procent i onsdagens amerikanska förhandel. Bolaget presenterade på tisdagskvällen en vinstprognos för helåret 2019 som var långt under analytikers prognoser. 

Det hjälper tydligen inte med kändisar i reklamen eller är det därför ??

https://www.di.se/live/weight-watchers-rasar-i-forhandeln-efter-hardbantad-vinstprognos/

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det handlar ju bara om reell vinst i förhållande till förväntat resultat, sådant kan man lika gärna använda apor till. Inget att bry sej om.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
55 minuter sedan, Ekner sade:

Inget att bry sej om.

Inte ens om man har aktier i bolaget...?

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
59 minuter sedan, MariaF sade:

Inte ens om man har aktier i bolaget...?

Det är inte fråga om konkurs eller nån typ skandal, bara att några "experter" gjort en bedömning som inte höll måttet. I det här fallet verkar inte aktierna påverkas.
Varför man gör så här begriper jag däremot inte, det kan ju skada företagets rykte.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
5 minuter sedan, Ekner sade:

det kan ju skada företagets rykte

All reklam är väl bra reklam..? ;) Skämt åtsido,  ska bli kul att se om kursen påverkas. 

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Viktväktarnas existens förutsätter usla felaktiga kostråd. Så därför ägnar de sig inte åt att försöka ändra kostråden(som LCHF aktivister). Det är ett investmentbolag som äger viktväktarna. De köpte bolaget från Heinz koncernen, som hade köpt det från grundaren av bolaget. Viktväktarna är medlemmar i SNF, och det är inte konstigt. För om Sverige fick officiella kostråd, som gynnar folkhälsa, så skulle det skada Viktväktarna ABs aktie ägares intressen. 

Så det är inte konstigt att viktväktarna är medlemmar i SNF. Se:  http://snf.ideon.se/medlemmar/  Man kan till och med säga, att usla kostråd  är en förutsättning för bra avkastning för aktieägarna i viktväktarna AB. 

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vi skulle snott Oprah först.... Då hade det gått fortare att erövra världen. Men en bröd-junkie är en bröd-junkie... :P 
Ironiskt nog började WW med en Atkins-liknande diet. Innan de såldes, alltså.

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
13 hours ago, MariaF said:

Vi skulle snott Oprah först.... Då hade det gått fortare att erövra världen. Men en bröd-junkie är en bröd-junkie... :P 
Ironiskt nog började WW med en Atkins-liknande diet. Innan de såldes, alltså.

Lite för dyr för en rörelse som nästan religiöst försöker undvika kommersiell backning. It's all about the money. Som om hon inte hade nog..

https://www.dietdoctor.com/se/viktvaktarna-krossas-av-keto

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vi "fick" Erik Hörstadius, han verkar bra 😀

Inte lika känd som Oprah, men ändå känd 👍

• Gilla 7

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Oprahs "husdoktor", Dr Oz, har i alla fall börjat närma sig low carb såg jag vid nåt tillfälle och hans websida är numera full av low carb (hur low vet jag inte, jag har inte kollat så noga). Måntro han slängts ut av O eftersom han svängt? Samtidigt tjänar O massor av pengar på sin kamp mot vikten - färre skulle fortsätta följa henne om hon lyckades, gissar jag. Synd för henne personligen, kan jag tycka.

Erik Hörstadius verkar bra, håller med @SGK ^_^

• Gilla 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tycker det är bra att Dietdoctor som kost&livsstil inte håller på och anlitar en massa ansikten utåt i form av B/C kändisar eller större stjärna, som får betalt för att lovorda verksamheten. Resultatet talar liksom för sig självt! Tror det är någon folk uppskattar. Det känns mer seriöst. Sen är det naturligtvis ett plus att årets Biggest Loser vinnare körde fasta + LCHF.

Oprah är ju inte den mest trovärdiga talespersonen för en diet förövrigt, med tanke på att hur mycket den kvinnan jojobantar och viktpendlar 😏

Har gått sämre för WW i flera år. Beror nog på mer än att keto blivit populärt i t.ex USA. Tror mest folk är trötta på hela "banta" konceptet och daterade metoder. Att gå ner i vikt långsiktigt genom att äta mindre kalorier på ren viljestyrka funkar inte(för majoriteten). Det går inte att ha skafferiet fullt av kolhydrater, socker och sedan stå emot suget och bara äta pyttelite. 

Är förhållandevis dyrt att vara med i Viktväktarna ca 400 kr i mån. Vad får man för det? Möjligheten att väga sig inför publik? Jag kan väga mig gratis hemma. Ett digital verktyg som räknar kalorier och sedan räknar om till poäng. Du kan få snarlika verktyg genom att ladda ner en app som är nästintill gratis. 

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
4 timmar sedan, Elinor sade:

Sen är det naturligtvis ett plus att årets Biggest Loser vinnare körde fasta + LCHF.

Jag trodde hela årets Biggest Loser körde LCHF. 🤔 Carl-Jan blev iaf betydligt bättre i sin hälsa (diabetes typ 2?). 👍

• Gilla 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg