Guest Tureborgaren Posted March 3, 2019 Share Posted March 3, 2019 Intressant att speja in svenskarnas frukostar i tv-soffan framför Vasaloppet (#vasafrukost på Instagram). Det är kolhydrater i långa banor: mackor, Kalaspuffar, plättar, gröt, juice, smörgåstårta, frukt, en och annan semla... Min Vasafrukost https://instagram.com/p/BuiUf4wn8jy/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Elinor Posted March 3, 2019 Share Posted March 3, 2019 Det var intressant minst sagt! Urk också. Jag blir lätt illamående och får psykosomatisk tandvärk och magknip av att titta på alla våfflor och sötsaker. Äter Svenssons verkligen så illa överlag? Herregud! Inte konstigt att folk blir sjuka och smällfeta. Vitt mjöl och socker är ju inte ens okej frukost inom ramen för kolhydratrik normalkost. Får hoppas att de som deltog i Vasan i alla fall laddade med bättre grejer än processade sockerarter? Att vara hyfsat fettadapterad är också en fördel när man kör grejer som Vasaloppet, eftersom man slipper stanna stup i kvarten och trycka i sig slemmig blåbärssoppa och banan. 6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Little Redhead Posted March 5, 2019 Share Posted March 5, 2019 Lyssnade på Rix FM som pratade med Anna Haag och Emil Jönsson inför Nattvasan. Anna berättade att hon kolhydratladdat ordentligt. Det var matintag varje timme, hon hade alltså tvångsätit pasta och bröd och andra snabba kolisar en gång i timmen för att ladda inför skidloppet. Helt sanslöst. Och jag tänker att om Svensson lyssnar på sånt så tror man ju att det är så man måste göra. 2 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts