HelgeK

Två skäl till att propagandan för lågfet kost bör upphöra:

Recommended Posts

13 timmar sedan, HelgeK sade:

En kort och klar video av professor David Ludwig:

Varje gång man hör någon kort och koncist uttrycka det vi alla har klart för oss, blir man lika förvånad över den långa tid det tar, innan staten och människorna i en befolkning börjar inse verkligheten.

Själv är jag verkligen inget lysande exempel på att vara vaken för förändringarna på kostsidan under de senare två decennierna. Att jag skulle med råge behöva passera åttioårsstrecket innan mitt förnuft tog över, förvånar mig nu efteråt, när jag märker vilka fantastiska effekter LCHF-kosten inneburit. Kan mina tidigare missar bero på hur reklamens onda krafter verkat eller rör det sig "bara" om vanlig negligens?

Hur man skall bära sig åt för att banka in304566614_ScreenHunter_2036Mar_0600.jpg.1a538b626086340e8bf1d4786b3d4b41.jpgdetta i skallen på alla beslutsfattare och få människor  1314788416_ScreenHunter_2034Mar_0518.jpg.8bb38fe5dc84f1a51cf1eab18c034a5f.jpg att ta egna initiativ är tydligen en svår uppgift.

• Gilla 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser