HelgeK

Professor Robert Lustig sammanfattar nackdelarna med socker idag.

Recommended Posts

Värt att Se:

• Gilla 7

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
12 timmar sedan, HelgeK sade:

Värt att Se:

Lustig är alltid intressant - dels p.g.a. sin omfattande kunskap, dels genom sin förmåga att samtidigt hålla många bollar i luften. Ofta kan han på en förfrågan om något problem svara att lösningen ligger i ett antal förklaringspunkter: Därefter rubricerar han dessa,  för att på punkt efter punkt pedagogiskt och i detalj gå igenom sin förklaringsmodell.

Lustigs kritik mot livsmedels- och läkemedelsföretagens negativa inverkan på människors hälsa har han nu förfinat genom att på gamla dar studera juridik, till att tackla behovet av lagstiftning. En mycket intressant personlighet, som kan komma att bli betydelsefull för den fortsatta forskningen och kampen mot kapitalets nedbrytande effekter för folkhälsan.

Du HelgeK har helt rätt - väl värd att se!

• Gilla 7

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Finns det något sätt att få detta översatt till svenska då jag har svårt att tillgodogöra mig denna intressanta föreläsning av Robert Lustig. Eller kan jag hämta in denna kunskap på något annat sätt. Sammanfattning av nackdelar med socker i dag podcast Robert Lustig.

Mvh Agneta Silfwerbrand.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
11 timmar sedan, agneta silfwerbrand sade:

Finns det något sätt att få detta översatt till svenska då jag har svårt att tillgodogöra mig denna intressanta föreläsning av Robert Lustig.

Du har rätt - ingen skall behöva vara osäker på det oerhört väsentliga som Lustig informerar om, därför gjorde jag en snabböversättning via Google:

Lustig Scher podcast 2019.doc

Bara att klicka på! Du kan lägga in den i din dator eller läsa direkt;

P.S.

Den kan Kostdoktorn lägga in under videon med Lustig.

OBS!  Glorian i fallet Lustig är ÄKTA !!!161106335_ScreenHunter_2060Mar_0820.jpg.a53b108a39bad97057fb1118d9180617.jpg

• Tack! 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack så jättemycket för översättningen, mycket intressant. Hoppas att det inte tog alltför mycket tid från Dig.

Mvh Agneta Silfwerbrand

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
7 timmar sedan, agneta silfwerbrand sade:

Hoppas att det inte tog alltför mycket tid från Dig

Inte alls! Google gjorde jobbet - det finns kanske lite puts att tillägga men översättning från engelska till svenska brukar fungera bra utan alltför mycket  merarbete. I detta fall ansåg jag det vara viktigast med hastigheten, så du fick översättningen i Googles originalform, utan puts.

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg