Jump to content

Se Low Carb Denver på Diet Doctor!

Recommended Posts

LCD19-1

Konferensen Low Carb Denver 2019 drar igång idag och håller på till söndag. Det är troligen den största amerikanska low carb-konferensen i år med 850 deltagare och över 30 fantastiska föreläsare.

Team Diet Doctor finns på plats för att filma förläsningar och göra podcasts. Vi kommer också att hjälpa till med en livestream av hela eventet.

Sändningen är tillgänglig för våra medlemmar.

Bli medlem (gratis att testa en månad) och du får omedelbar tillgång till föreläsningar, intervjuer, videokurser, frågor och svar, filmer och mycket mera. Du får också tillgång till vårt populära verktyg veckomenyer.

På talarlistan hittar vi bland andra Gary Taubes, Nina Teicholz, dr David och Jen Unwin, dr Bret Scher och dr Jason Fung. Själv kommer jag att föreläsa på söndag.

Missa inte detta som startar i eftermiddag kl 15, svensk tid.

Low Carb Denver 2019 livestream

Low Carb Breckenridge 2018

• "Min värk har minskat, doktorn"
    "Min värk har minskat, doktorn"11:12Smärta, kost och livsstil med dr Èvelyne Bourdua-Roy.
  • "Jag ville göra skillnad, varje dag"
    "Jag ville göra skillnad, varje dag"17:10En inspirerande intervju med dr Èvelyne Bourdua-Roy om hur hon använder LCHF som behandling för sina patienter.
  • Matkvalitet: räcker det med LCHF?
    Matkvalitet: räcker det med LCHF?30:30En djupdykning i matkvalitet och näringsoptimering.
  • Klinisk användning av fasta
    Klinisk användning av fasta44:18Hur hjälper du patienter som vill börja med periodisk fasta? Hur skräddarsyr man fastan för varje enskild individ?
  • Fett och kardiovaskulär sjukdom
    Fett och kardiovaskulär sjukdom25:02Ökar risken för hjärtsjukdom när vi äter mättat fett eller är det någonting annat som är boven?
  • Rött kött och hälsa
    Rött kött och hälsa34:15Vi hör ofta varningar om hur farligt det är att konsumera rött kött, men finns det anledningar att tro dem?
  • Metabol flexibilitet och vad som gör att en kost fungerar
    Metabol flexibilitet och vad som gör att en kost fungerar35:14Vad är metabol flexibilitet och varför spelar det roll när man ska bestämma vad som utgör en optimal kost?
  • Därför är högt kolesterol hälsosamt
    Därför är högt kolesterol hälsosamt30:01Är högt kolesterol och LDL farligt – eller kan det faktiskt ha en skyddande effekt?
  • En global matrevolution
    En global matrevolution34:30Vilka mistag ligger bakom epidemierna av typ 2-diabetes och fetma – och hur kan de rättas till?
  • Den okända historien om fröoljor
    Den okända historien om fröoljor30:15Gör du din hälsa en tjänst genom att äta växtoljor som margarin? Eller kan det vara så att allt du fått höra i årtionden om vad som är hälsosamt är helt fel?
  • LCHF till lägre kostnad
    LCHF till lägre kostnad02:29Vill du äta LCHF och samtidigt hålla i pengarna? I den här videon delar Catherine Crofts med sig av sina bästa tips om hur man kan äta mat av bra kvalitet utan att behöva tömma plånboken.
  • Vad gör oss feta?
    Vad gör oss feta?42:50Att bekämpa fetmaepidemin, handlar det bara om att dra ner på kolhydrater – eller handlar det om andra saker?
  • Så mäter du ditt insulinsvar
    Så mäter du ditt insulinsvar29:27Ditt insulinsvar säger mycket om din risk att utveckla metabola sjukdomar som typ 2-diabetes och fetma.
  • Lindra kronisk smärta med LCHF
    Lindra kronisk smärta med LCHF35:01Kan ketogen kost/strikt LCHF lindra tillstånd med kronisk smärta, som exempelvis fibromyalgi?
  • Kolesterol: passagerare, inte chaufför
    Kolesterol: passagerare, inte chaufför27:31Är högt LDL-kolesterol problematiskt – även om du har låga triglycerider? Om inte – finns det ett bättre sätt att förutspå hjärtsjukdom? Och hur påverkar ditt fettintag dina kolesterolvärden?
  • Den globala krisen inom mental hälsa
    Den globala krisen inom mental hälsa32:41Kan en kostomläggning hjälpa till att bekämpa den globala krisen gällande psykisk hälsa? Kan mer mat av animaliskt ursprung och mindre grönsaker vara en fördel för ditt psykiska mående?
  • Min framgång – Dr Nathan Wiens
    Min framgång – Dr Nathan Wiens02:18Dr Nathan Wiens framgångshistoria där han berättar om hur han har revolutionerat sin hälsa och gått ner 23 kilo med LCHF.
  • Team fett kontra team kolhydrat
    Team fett kontra team kolhydrat30:13Borde idrottsmän äta ketogen kost för att höja sina prestationer – eller gör man bättre ifrån sig med kolhydratladdning?

Inlägget Se Low Carb Denver på Diet Doctor! dök först upp på Diet Doctor.

Visa hela artikeln