Popular Post Birgitta Höglund Posted March 19, 2019 Popular Post Share Posted March 19, 2019 Ett minne kom upp från den här dagen ifjol på Facebook idag, då skrev jag om hur min hälsa förbättrats efter 9 år med glutenfri LCHF, nu är jag alltså uppe i 10 år Lägger ut det även här, för alla som inte vet så mycket om vem jag är och hur min hälsoresa sett ut under de här åren. Fantastiskt nog så mår både jag och sambo Lennart bättre och bättre för varje år som går. Bild 1 är från mitt liv som sjuk, bild 2 togs häromveckan i mitt betydligt friskare liv med hälsokosten LCHF https://birgittahoglundsmat.wordpress.com/2018/03/18/mot-nya-mal-efter-9-ar-med-lchf/ 9 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kickilotta Posted March 19, 2019 Share Posted March 19, 2019 Härligt Birgitta! Grattis! Jag har gjort en liknande resa men bara 6år. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PiaB Posted March 19, 2019 Share Posted March 19, 2019 12 minuter sedan, kickilotta sade: Härligt Birgitta! Grattis! Jag har gjort en liknande resa men bara 6år. 6 år här med! Och om jag bara kunde bli av med lite klimakteriebesvär vore livet toppen! 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PiaB Posted March 19, 2019 Share Posted March 19, 2019 2 timmar sedan, Birgitta Höglund sade: Ett minne kom upp från den här dagen ifjol på Facebook idag, då skrev jag om hur min hälsa förbättrats efter 9 år med glutenfri LCHF, nu är jag alltså uppe i 10 år Lägger ut det även här, för alla som inte vet så mycket om vem jag är och hur min hälsoresa sett ut under de här åren. Fantastiskt nog så mår både jag och sambo Lennart bättre och bättre för varje år som går. Bild 1 är från mitt liv som sjuk, bild 2 togs häromveckan i mitt betydligt friskare liv med hälsokosten LCHF https://birgittahoglundsmat.wordpress.com/2018/03/18/mot-nya-mal-efter-9-ar-med-lchf/ Och du ser minst 10 år yngre ut än ditt 10 ån yngre jag! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post Carl August Arge Posted March 19, 2019 Popular Post Share Posted March 19, 2019 Grattis med dina fantastiska framgångar Birgitta Jag har själv gjort liknade resa.... nu inne på 8:da året. Det känns so oerhört fint & tryggt att läsa och SE med egna ögon hur många vi är som fått så enorma hälsovinster. Jag är 67 år; är yrkesaktiv pensionär; jobbar ganska hårt fysiskt arbete med låånga dagar utan minsta besvär eller krämpor av någon art . Jag har gått ner 34 kilo, diabetes 2 helt under kontroll, hjärthälsan i topp (hade en infarkt i 2011 - det blev omstarten för mig)…… blodvärden normala och mår iö utmärkt Du er en stor förebild för mig och jag lagar väldigt ofta mat enligt dina recept som du så frikostigt delar med dig. Speciellt bra tycker jag om din husmanskost 8 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nils Engström Posted March 19, 2019 Share Posted March 19, 2019 9 timmar sedan, Birgitta Höglund sade: Ett minne kom upp från den här dagen ifjol på Facebook idag, då skrev jag om hur min hälsa förbättrats efter 9 år med glutenfri LCHF, nu är jag alltså uppe i 10 år Härligt med människor som med entusiasm, inte bara utgår från tyckande utan från ingående studier och egen erfarenhet till att bekräfta effekten på sig själv. I mitt fall, med bara 17 månaders erfarenhet, kan också jag bekräfta att allt jag läst och hört mig till genom alla kongressvideor, stämmer med verkligheten. Min fråga till dig, genom de erfarenheter du samlat på dig, är: Hur lång tid uppskattar du det ta innan majoriteten av läkarna insett vilken kost som mest effektivt gör dem "arbetslösa"? Följdfrågan blir automatiskt: När kommer en majoritet av politiker, journalister och befolkning i Sverige att inse fettet vara viktigast som drivmedel för människan till att undvika Alzheimers sjukdom och övriga följder av det metabola syndromet? 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Birgitta Höglund Posted March 21, 2019 Author Share Posted March 21, 2019 On 2019-03-19 at 10:48, PiaB sade: 6 år här med! Och om jag bara kunde bli av med lite klimakteriebesvär vore livet toppen! Hej, jag hade också besvär med det tills jag började lägga till pro/prebiotika i maten häromåret när jag gjorde Låt bönor förändra ditt liv - Kokboken. Du kan läsa mer om det här: https://birgittahoglundsmat.wordpress.com/2017/07/18/mina-klimakteriebesvar-har-blivit-battre-med-hjalp-av-bonor/ 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Birgitta Höglund Posted March 21, 2019 Author Share Posted March 21, 2019 On 2019-03-19 at 13:13, Carl August Arge sade: Grattis med dina fantastiska framgångar Birgitta Jag har själv gjort liknade resa.... nu inne på 8:da året. Det känns so oerhört fint & tryggt att läsa och SE med egna ögon hur många vi är som fått så enorma hälsovinster. Jag är 67 år; är yrkesaktiv pensionär; jobbar ganska hårt fysiskt arbete med låånga dagar utan minsta besvär eller krämpor av någon art . Jag har gått ner 34 kilo, diabetes 2 helt under kontroll, hjärthälsan i topp (hade en infarkt i 2011 - det blev omstarten för mig)…… blodvärden normala och mår iö utmärkt Du er en stor förebild för mig och jag lagar väldigt ofta mat enligt dina recept som du så frikostigt delar med dig. Speciellt bra tycker jag om din husmanskost Stort tack för din vänliga kommentar. Så glad att du också blivit bra och att du haft nytta av mina recept på din hälsoresa 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Birgitta Höglund Posted March 21, 2019 Author Share Posted March 21, 2019 On 2019-03-19 at 18:22, Nils Engström sade: Härligt med människor som med entusiasm, inte bara utgår från tyckande utan från ingående studier och egen erfarenhet till att bekräfta effekten på sig själv. I mitt fall, med bara 17 månaders erfarenhet, kan också jag bekräfta att allt jag läst och hört mig till genom alla kongressvideor, stämmer med verkligheten. Min fråga till dig, genom de erfarenheter du samlat på dig, är: Hur lång tid uppskattar du det ta innan majoriteten av läkarna insett vilken kost som mest effektivt gör dem "arbetslösa"? Följdfrågan blir automatiskt: När kommer en majoritet av politiker, journalister och befolkning i Sverige att inse fettet vara viktigast som drivmedel för människan till att undvika Alzheimers sjukdom och övriga följder av det metabola syndromet? Tack för din kommentar, Nils. Tyvärr är det väldigt svårt att svara på din fråga, men jag tycker mig se att en förändring är på gång, sakta men säkert. En hel del sjukvårdspersonal är idag medvetna om att en fettrik kost hjälper mycket bättre mot många besvär än den fettsnåla de, med hjälp av bl a professorerna Stephan Rössner, Mai-Lis Hellenius och inte minst läkemedelsbolagen som ligger bakom diabetesmedicinerna, förespråkat så många år. Jag har nu skrivit min blogg i 10 år och både jag och min sambo har fått en otroligt mycket bättre hälsa och vikt, trots en del svåra sjukdomar. Så jag kommer att fortsätta att försöka sprida min kostfilosofi så att så många som möjligt också ska få chansen att kunna äta sig friskare. Jag tar tacksamt emot all hjälp att sprida blogg och kokböcker vidare, tillsammans kan vi åstadkomma den här förändringen snabbare 3 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nils Engström Posted March 21, 2019 Share Posted March 21, 2019 2 timmar sedan, Birgitta Höglund sade: bättre mot många besvär än den fettsnåla de, med hjälp av bl a professorerna Stephan Rössner, Mai-Lis Hellenius och inte minst läkemedelsbolagen som ligger bakom diabetesmedicinerna, förespråkat så många år. I det fallen är ju en pensionerad (uppköpt av mjölkproducenten), den andra (uppköpt från läkemedelssidan) - man brukar ju säga att den äldre generationen först måste bort och nya kvastar träda in. Problemet med läkemedelsföretagen är mer svårlöst. De kan alltid använda sina enorma resurser till att köpa "experter" som, på samma sätt som de tidigare, .ser de ekonomiska fördelarna för egen del viktigare, än vad som gynnar befolkningen. Som du vet har en grupp läkare och andra sett till att med 10 miljoner om året rensa i kokboks- och närliggande textflöde, som ger fel information till folk. När kommer lagstiftning som hindrar fel info från köpta experter? 2 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts