Syster

Nu ska vi käka sågspån också

Recommended Posts

Gäst jala
50 minuter sedan, Syster sade:

Nu ska vi käka sågspån också, jag undrar hur näringsvärdet ser ut i den maten och om vi i en framtid ser en nobelmiddag som baseras på gräs, insekter och sågspån? 🙄

"Nu ska sågspån och halm omvandlas till livsmedel. 
Det är Miljö- och energidepartementet som nu gör en mångmiljonsatsning på klimatsmart mat – närmare bestämt på ett forskningsprojekt där trä ska göras ätbart genom fermentering."

https://kurera.se/sagspan-den-nya-maten/?fbclid=IwAR0vsPXE6vC7ayNRi6KzfrSXdvUtgLq4oS0dos5QeAZuataO23pB_tA8KFY

Inte konstigt att det saknas pengar till våra fattiga pensionärer. Stollar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
1 timme sedan, iAnna sade:

Är inte detta pinsamt!

Pinsamt var ordet sade Bull!

WTF, hur ansvarslöst får man spendera skattepengar?

Risk för att jag är helt outdated.. men jag växte iallafall upp under stora delar av min barndom/ungdom på bondgård!

Dvs jag var minidräng.. dvs jag hade mina uppgifter på gården.. 7 dar i veckan.. så är det på landet.

Ströa för korna och plocka äggen var mina uppgifter i huvudsak.. på vissa årstider förekom att köra traktor med hö samt även köra häst med höräfsa!

Iallafall all halm togs tillvara, det var det jag skulle ströa med, förekom även sågspån.. allt hamnade förr eller senare på gödselstacken.

Att mocka var för tungt så det gjorde de äldre!

Mjölka fick jag alldrig göra iomed att kvaliten var viktig, krävs att man är noggrann!

Asåå.. ut med alla byråkrater och andra på en bondgård, så de får lära sig iallafall de meste elementära grunderna.

Jag kan iallallafall stoltsera med kunskaper/erfarenheter iallafall om hur man selar en häst, kör den med lite olika redskap, traktor med lite olika vagnar/enkla redskap.. dvs jag fick främst harva!

• Gilla 6
  • Tack! 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser