Popular Post Peter B Posted March 22, 2019 Popular Post Share Posted March 22, 2019 Sarah berättar att unga måste äta bättre ... själv äter hon mackor, juice, yoghurt, smoothie och frukter. En säker väg till fetma för människor som inte elittränar... (Naturligtvis är det bra att hon vill att man undviker godis och annan skräpmat)https://www.dn.se/sport/sarah-sjostrom-jag-har-sett-for-manga-ata-pommes-i-simhallar/ Källa : DN 6 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Elinor Posted March 22, 2019 Share Posted March 22, 2019 Fast yoghurt och smoothie är ju inte nödvändigtvis dåligt! Beror helt på hur mycket frukt och sötning som är i. Elitidrottare som frossar i kolhydrater, har tyvärr andra glasögon på sig vad gäller hälsosamt mat. För henne är dålig mat typ pommes, smågodis och kexchoklad. Kan hålla med att äggmacka är bättre än det i all fall. Men ja, blir fel när elitidrottare ska ge kostråd till folk med normal fysiskt aktivitet. Vi skulle bli smällfeta av Sara Sjöström dieten, som innehåller extremt mycket kolhydrater och inkluderar konstant småätande. Hon verkar stoppa något i munnen mest hela tiden. Undrar ofta vad som händer med dessa människor när de avslutar sin tävlingskarriär? Måste tära lite på kroppens metabola system att dagligen käka så mycket mat och främst rena kolhydratkällor. Ex-atleter har förövrigt ökad risk för metabola syndromet, fetma och insulinresistens, enligt flera studier. Så någon form av negativ effekt har det. 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted March 22, 2019 Author Share Posted March 22, 2019 Jag misstänker att hennes yoghurt och smoothie är ganska söta, antagligen så behöver hon t o m sockret för att klara träningen. Jag kan tänka mig att de fortsätter äta som innan de slutade och då hamnar de antagligen omedelbart i riskzonen för metabola besvär. 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
iAnna Posted March 23, 2019 Share Posted March 23, 2019 I värsta fall kommer man att se ut som Tomas Brolin, fotbollsspelaren från 90-talet. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts