Petra lindberg Posted March 27, 2019 Share Posted March 27, 2019 Hej. om jag är tex på stan och blir jätte hungrig.. vad kan jag enkelt köpa att äta? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted March 27, 2019 Share Posted March 27, 2019 15 minuter sedan, Petra lindberg sade: Hej. om jag är tex på stan och blir jätte hungrig.. vad kan jag enkelt köpa att äta? Det är sällan något problem.. utom möjligen med hänsyn till miljö och global uppvärmning/osv! Dvs du har iallafall Sibylla, Donken, Max, BK, förutom pressbyrån.. någon bensinstation som säljer mer korv än bensin! Oså har du ICA/COOP/Willys, som har ett stort utbud! Dvs det handlar mest om att göra egna val. Iallafall, de flesta hamburgare som säljs över disk i sk snabbmatställen brukar åtminstone nå upp till 80% köttråvara oftast över, nästan lika vad gäller korvar, där vissa kan hamna så långt ner som 60 %! Oså på ICA/COOP/Willys, så kan man plocka ihop sin egen "sallad", ta mest ägg och eventuellt tonfisk/räkor. Min favo är MAX sallad wrap hamburgare (tidigare Low carb-burgare) med bönsallad och kolsyrat vatten! 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariaF Posted March 28, 2019 Share Posted March 28, 2019 Färdigskivad ost eller skinka, ölkorv, cocktail-tomater, småmorötter, nötter.... Går utmärkt att gömma i handväskan. På café kan man ofta få en slurk grädde i kaffet/teet vilket mättar om man är hungrig eller sugen. 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Elinor Posted March 28, 2019 Share Posted March 28, 2019 Oftast så behövs det inte överhuvudtaget. Kör man LCHF och äter 3 ggr om dagen(många klarar sig på ännu färre måltider), så blir man aldrig sådär jättehungrig på stan att man måste äta NU! Oftast kan man bara strunta i det och vänta tills man kommer hem. Snarare är det ju så att man vill ha något att stoppa i munnen av gammal vana, som belöning för att man shoppat, trängts och stått i kö. Hemlagad mat är alltid 100% bättre än mellis på stan. Men ja, om man helt enkelt planerat dåligt(som jag gör ibland) och därför blir vrålhungrig så får man välja det minst dåliga. Jag brukar plocka lite från en salladsbuffé om det är kris eller så köper jag lite nötter. Om man inte bryr sig vad andra tycker, så kan man köpa färdiggrillat och glufsa i sig, men krävs ju visst kurage rent socialt för att kladda med t.ex revbensspjäll offentligt 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts