Leopold Roos Posted February 19, 2013 Share Posted February 19, 2013 Dubbelpost:Ser att allt fler och fler struntar att editera sina poster utan gör dubbel och trippelposter under kort tid när de kommer på något mer att skriva. Ett tips är att använda "Redigera" knappen, och skriva Edit1, Edit2 osv i ert meddelande där ni skriver till det ni ville säga. Alltså detta är inget alls stort problem, utan ville bara tipsa om funktionen. Det finns även ett multiciteringsverktyg att använda så man slipper göra en post för varje man vill citera om det är många - kan dock kännas lite osmidigt i början kan jag tänka.Har ni en tanke bakom era multiposter för att det ska bli mer lättläst är ju det bra, men att ni postar igen under kort tid (och ingen skrivit emellan) för att ni inte orkar ändra i eran post är ju mindre bra - vissa kanske inte ens vet om funktionen. Har sett inlägg där man skrivit om rättstavning/grammatiska fel i en dubbelpost. Editera då mycket hellre den första posten för att få det mycket mera lättläst.Alltså tänk gärna på att editera era poster, men blir det mycket omständligt och svårläst behöver ni inte. Läs mer om detta i min FAQ och etikettrigler ni hittar i min signatur.Edit1: Bumpning:Bumpning är när man bara skriver nåt litet i en tråd för att få tillbaka den överst så andra ska se den och skriva i den. Man bumpar då en tråd så att säga. Detta är inget stort problem men bör undvikas. Vill man gärna att en tråd ska bli aktiv igen får man försöka att tillföra något till tråden med sitt bumpande inlägg.Kom gärna med synpunkter.Tack på förhand. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jeanette H-H Posted February 20, 2013 Share Posted February 20, 2013 Jag är inte helt säker på att jag kan editera om jag använder snabbsvar och skriver med telefonen. Får se nu (detta är ett test). Edit. Jo det kunde jag. Tack för det! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KataM Posted February 20, 2013 Share Posted February 20, 2013 Bra att du kommer med sådana här tips. Jag har aldrig varit aktiv på ett forum tidigare, så det är mycket nytt att lära sig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kajan Posted February 20, 2013 Share Posted February 20, 2013 Bumpas en tråd om man redigerar en tidigare text? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sandra Posted February 20, 2013 Share Posted February 20, 2013 Bumpas en tråd om man redigerar en tidigare text?Nej, bara när det görs en ny post. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leopold Roos Posted July 19, 2013 Author Share Posted July 19, 2013 Vill påminna igen till er alla, försök använda redigera inlägg funktionen mera. Alltså när ni kommer på mer ni vill skriva precis efter ni postat nåt (eller hittat fel), så editera eran gamla post och gör ändringen - istället för att posta ett nytt inlägg.Svarar ingen i tråden och du vill skriva mer långt senare (flera timmar) så är det helt okey att göra en ny post så folk märker det kommit något nytt - om du har något vettigt att tillföra - alltså inte bara en bumpning (se första posten). 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leopold Roos Posted December 11, 2013 Author Share Posted December 11, 2013 Ytterligare en påminnelse. Skriver ni fel får ni gärna uppdatera/editera eran gamla post istället för göra en ny strax därefter. Jag ser det överallt men vill ju inte tjata. Förhoppningsvis ser folk denna tråd och kan tänka på det. Läs mer längst upp här i första posten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts