olivia Posted February 20, 2013 Share Posted February 20, 2013 Jag började med LCHF efter nyår och har haft mens i 15-dagars perioder. Jag äter p-piller och brukar normalt ha 28 dagars cykel. Är detta en övergående fas? Har läst om fler som har konstant mens på LCHF och tycker att det är ett konstigt sätt av kroppen att reagera på, förstår inte varför. Bör man äta mer kolhydrater nu i början? Jag trivs bra med strikt LCHF och vill helst inte äta mer kolhydrater, men vill heller inte ha mens 50% av månaden. Tacksam för tips! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nessima Posted February 20, 2013 Share Posted February 20, 2013 Jag blödde i nästan en månad i höstas när jag startade strikt igen efter att ha ätit liberal LCHF under ett halvår (och innan dess strikt i ett år). Har förutsatt att det beror på hormonomställningar. För min del gick det över till normal cykel efter det utan att jag ökade kolhydraterna. Utan att veta säkert, så tror jag att detta är en övergågsfas för dig. Hade jag varit du hade jag gett det några månader till för att låta kroppen vänja sig vid den nya kosten. Om du åt kolhydratrik kost innan nyår och sen bytte tvärt till strikt LCHF är det kanske inte så konstigt att hormonerna lever loppan. Hoppas det rättar till sig snart för dig. Förstår att det är jobbigt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts