Astrid Tingdahl Posted April 3, 2019 Share Posted April 3, 2019 Hej! Jag har ätit "Keto" och nästan ett år, strikt, med 1-2 mål / dag, inga mellanmål strikt, och gått ner 7 kg på ett helt år. I min bakgrund har jag sköldkörtelproblem sedan -99 och har gått upp i vikt i skov trots 16oo/kkal sedan 2005 då jag var med i en viktstudie. Pga misslyckade höftoperationer 2006 haft 10 år av stora doser opiater, antidepressiv medicin ock neuroleptika perioder. (svårt att stå, gå sitta) Slutade med mediciner hösten 2015 men fastnat i en hypotyreos som jag "tvingats" ta NDT för. I skov har jag kunnat gå upp 4 kg i vikt på 2 veckor, 9 kg på 6 veckor under våren 2015. Med Keto nu det verkar stå stilla med vikten trots strikt diet. Själv är jag övertygad om att det är myxödemliknande svullnader jag har. Men hur kan man bli av med dem, väger 90 kg mu, men eftersom jag har så svårt att gå och stå så skulle en viktnedgång vara på plats. Fö jag mår bra på strikt Keto IF ( dr Erik Berg modell) Tacksam för synpunkter! 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
iAnna Posted April 4, 2019 Share Posted April 4, 2019 Låter onekligen som nåt knas med ämnesomsättningen/sköldkörteln. Vad annat kan man göra än att äta riktig mat lagad från grunden? 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts