Annika Rane Posted April 8, 2019 Share Posted April 8, 2019 Superkul att få träffa så många av er på eventet LCHF2019 i lördags! Vi är i stort nöjda med eftermiddagen, men allt kan såklart göras bättre Feedback, både bu och bä, tas tacksamt emot här i denna tråd! För dig som är medlem och inte var på plats finns livesändningen fortfarande att se här: https://www.dietdoctor.com/se/video/live-stream/lchf2019 7 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bitte Posted April 9, 2019 Share Posted April 9, 2019 Jag och min kollega Hanna var ju där som utställare. Och som såna hade vi en toppendag! Folk var intresserade och glada och det känns nästan som om vi pratade med alla som var där - på söndagen hade vi nämligen inte mycket röst kvar! 7 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariaF Posted April 9, 2019 Share Posted April 9, 2019 Har svarat på enkäten. 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post Nils Engström Posted April 9, 2019 Popular Post Share Posted April 9, 2019 On 2019-04-08 at 11:07, Annika Rane sade: Feedback... Efter att ha lyssnat av föredragen, avspänt, trevligt framförda, inser man varför kostdoktorn blivit sådan succé världen över. Skön stämning, skickliga föredragshållare som tillsammans gav en mycket bra sammanställning av innebörden bakom LCHF-tanken. Sambandet mellan vad Andreas och Fredrik Nyström framförde statistiskt/medicinskt och Colting/Hörstadius fyllde på med av sina praktiska erfarenheter, fungerade fint. Bara att gratulera - mer av sådant!!! Om jag skall dra några extra växlar för framtiden, ur det jag hittills upplevt av kostdoktorn (inklusive lördagens begivenheter), är jag faktiskt beredd att tro dess betydelse för lågkolhydrattankens spridning globalt, bli den mest kraftfullt styrande kraften på området (egentligen redan är). Varför?: ingen kommersiell ton (bakomliggande reklam eller sponsorpengar borta) svensk öppenhet med en ärlig, behaglig icke-marknadsföringsmässig stil trevligt format, ovanligt skickligt sammanställda vetenskapliga referenser oerhört stort antal tunga vetenskapsmän som allt tänkande är uppbyggt på - ett trevligt sällskap dessutom ger ett gediget intryck av att vilja förmedla verkliga forskningsresultat fördel med Sverige som bas - känt för bra hälsoläge i jämförelse med bl.a. USA Jag tror mig ha sett det mesta på Internet men kan faktiskt inte hitta minsta exempel på konkurrens - eventuella motsvarigheter är nästan alla sponsorstyrda eller bygger verksamheten på försäljning av diverse kosttillägg eller annat de tjänar pengar på. För en amerikan att träffa på ett företag som saknar produkter som "smutsar" ner budskapet, är naturligtvis sensationellt. Dessutom svenskt!!! P.S. En stor del av framgången ligger i Andreas och hans härliga, anspråkslösa sätt att skapa kontakter i den vetenskapliga världen. Hans intervjuteknik gör att intervjuoffren öppnar sig helt. Skicklig i att skapa kontakter. Han får alla med sig på ett sympatiskt, avspänt sätt och har verkligen humor med den rätta glimten i ögat! I Andreas förmåga ligger att skapa ett funktionellt team - utan honom och det, resp.friheten från sponsorpengar och reklam för produkter till egen försäljning, skulle Kostdoktorn aldrig blivit det vi nu ser! FLYG VIDARE UPPÅT ANDREAS! 7 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts