Karin Thulin Posted April 16, 2019 Share Posted April 16, 2019 (edited) Hej..Jag började med LCHF 2018 på hösten.Det gick bra,jag gick ner 7 kg på ganska kort tid. Men sen kom julen och jag föll in i gamla spår.Började om på nytt för ca en månad sen,höll strikt under 20 kh, men har endast gått ner 5 hg...Nu undrar jag varför..Tacksam för svar. Mvh Karin Thulin Edited April 16, 2019 by Karin Thulin Skrev fel vikt 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kickilotta Posted April 16, 2019 Share Posted April 16, 2019 3 minuter sedan, Karin Thulin sade: Hej..Jag började med LCHF 2018 på hösten.Det gick bra,jag gick ner 7 kg på ganska kort tid. Men sen kom julen och jag föll in i gamla spår.Började om på nytt för ca en månad sen,höll strikt under 20 kh, men har endast gått ner 5 kg...Nu undrar jag varför..Tacksam för svar. Mvh Karin Thulin 5 kg på ca 1 månad - det är ju en väldigt bra början att vara glad över! Fortsätt med det du gör. Att få bättre hälsa är viktigare än en snabb viktminskning. Man ställer om till lågkolhydratkost för att få en långsiktigt god hälsa och normaliserad vikt. Lågkolhydratmetoden är en livslång metod - inte en bantningskur. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karin Thulin Posted April 16, 2019 Author Share Posted April 16, 2019 Ja det hade det varit..men det var 5 hg inte 5 kg.Har redigerat men det funkade visst inte.. 1 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bitte Posted April 16, 2019 Share Posted April 16, 2019 Det finns ett otal anledningar till att det inte riktigt går som man förväntat sig. Ålder, kön, motion, stress, sömnkvalitet mm. Ett förslag är att du börjar i den änden att du registrerar allt du äter under en vecka (kostbevakningen.se är gratis och bra). Kanske upptäcker du något då? Kanske får du i dig för mycket kalorier (jodå, det går på LCHF också)? För lite mat kan också ställa till det! Kroppen kan ibland också helt enkelt vara lite "tjurig" utan att man förstår varför. För en del kan det hjälpa att fasta. T ex att kan du hoppa över frukosten och bara äta lunch och middag. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kattuggla Posted April 17, 2019 Share Posted April 17, 2019 Hej, de 7 kilo som du gick ner, har du gått upp dem igen? 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts