Recommended Posts

Postad (redigerade)

Hej..Jag började med LCHF 2018 på hösten.Det gick bra,jag gick ner 7 kg   på ganska kort tid. Men sen kom julen och jag föll in i gamla spår.Började om på nytt för ca en månad sen,höll strikt under 20 kh, men har endast gått ner 5 hg...Nu undrar jag varför..Tacksam för svar.  Mvh Karin Thulin

Redigerad av Karin Thulin
Skrev fel vikt
  • Gilla 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
3 minuter sedan, Karin Thulin sade:

Hej..Jag började med LCHF 2018 på hösten.Det gick bra,jag gick ner 7 kg på ganska kort tid. Men sen kom julen och jag föll in i gamla spår.Började om på nytt för ca en månad sen,höll strikt under 20 kh, men har endast gått ner 5 kg...Nu undrar jag varför..Tacksam för svar.  Mvh Karin Thulin

5 kg på ca 1 månad - det är ju en väldigt bra början att vara glad över!  Fortsätt med det du gör. Att få bättre hälsa är viktigare än en snabb viktminskning. Man ställer om till lågkolhydratkost för att få en långsiktigt god hälsa och normaliserad vikt. Lågkolhydratmetoden är en livslång metod - inte en bantningskur.

• Gilla 2
  • Förvirrad 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja det hade det varit..men det var 5 hg inte 5 kg.Har redigerat men det funkade visst inte..

• Gilla 3
  • Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det finns ett otal anledningar till att det inte riktigt går som man förväntat sig. Ålder, kön, motion, stress, sömnkvalitet mm. Ett förslag är att du börjar i den änden att du registrerar allt du äter under en vecka (kostbevakningen.se är gratis och bra). Kanske upptäcker du något då? Kanske får du i dig för mycket kalorier (jodå, det går på LCHF också)? För lite mat kan också ställa till det! 

Kroppen kan ibland också helt enkelt vara lite "tjurig" utan att man förstår varför. För en del kan det hjälpa att fasta. T ex att kan du hoppa över frukosten och bara äta lunch och middag. 

• Gilla 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej, de 7 kilo som du gick ner, har du gått upp dem igen?

• Gilla 4
  • Förvirrad 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg