Jump to content

Vad jag önskar att jag svarat på...

Nessima
 Share

Recommended Posts

och så fyller du i ett LCHF-angrepp/kommentar/fråga som du fått från någon och det som du önskar att du skulle ha svarat!

Exempel:

Bekant: "Men då måste det vara jätteviktigt att äta rätt sorts fett?!"

Vad jag önskar att jag svarat: "Ja det är det verkligen, framför allt måste man ju hålla sig ifrån kemikalieavfall som margarin och lightprodukter!"

• Like 1

Konversation från fikabordet idag:

Han: Det här nya sättet att äta, med en massa grädde och fläsk och sånt, det är ju verkligen inte bra.

Jag: Varför då? Har du läst in dig på saken så du vet vad det handlar om? (Vilket jag vet att han inte har, för han är expert på att tycka negativ om allt utan att veta nått, vad det än gäller)

Han: Nä, men folk blir ju knäppa i huvudet av det.

Vad jag önskade jag hade svarat: Tack för den du!

Vad jag faktiskt svarade (vilket iofs fick tyst på karln också): Sveriges ledande minnesexpert äter strikt lchf inför tävling för att han säger sig bli mer skärpt. 

Mitt svar hittade jag ju faktiskt tips om här på forumet, i någon tråd om kritik mot lchf skrev någon ner det som ett lämpligt svar på fördomen. Men jag tror det hade chockat lite mer och tagit bättre om jag gjort det personligt, som att han hade kritiserat min intelligens.

Han va jäkligt snabb på att byta samtalsämne när han märkte att jag var påläst, tyvärr för jag hade gärna fortsatt den diskussionen  :P

• Like 1

Konversation från fikabordet idag:

Han: Det här nya sättet att äta, med en massa grädde och fläsk och sånt, det är ju verkligen inte bra.

Jag: Varför då? Har du läst in dig på saken så du vet vad det handlar om? (Vilket jag vet att han inte har, för han är expert på att tycka negativ om allt utan att veta nått, vad det än gäller)

Han: Nä, men folk blir ju knäppa i huvudet av det.

Vad jag önskade jag hade svarat: Tack för den du!

Vad jag faktiskt svarade (vilket iofs fick tyst på karln också): Sveriges ledande minnesexpert äter strikt lchf inför tävling för att han säger sig bli mer skärpt. 

Mitt svar hittade jag ju faktiskt tips om här på forumet, i någon tråd om kritik mot lchf skrev någon ner det som ett lämpligt svar på fördomen. Men jag tror det hade chockat lite mer och tagit bättre om jag gjort det personligt, som att han hade kritiserat min intelligens.

Han va jäkligt snabb på att byta samtalsämne när han märkte att jag var påläst, tyvärr för jag hade gärna fortsatt den diskussionen  :P

Det här är så typiskt, så fort man börjar en diskussion om något så dör den. Varför vill folk inte prata längre? Pladdra om strunt och gnälla om skitsaker det går bra men föra ett samtal det är otänkbart idag. Jag tycker det är så synd...