Hjälplillamig

Snälla hjälp!

Recommended Posts

Hej! Jag har ätit strikt Keto i mer än en månad och har inte tappat såpass mycket vikt som jag känner att jag borde. Jag har köpt stickor och jag vet att jag är inne i ketos men jag går fortfarande inte ned i vikt? Kan det vara så att dieten bara inte är rätt för mig? Är just kolhydrater kanske inte mitt problem? Jag har pendlat mellan -3 kg fram och tillbaka denna månad och inte tappat -10 som alla andra jag hört talas om. Vill också upplysa om att jag kört 16/8 fastan samtidigt men detta verkar inte fungera! Vad gör jag fel?

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
On 2019-04-19 at 02:58, Hjälplillamig sade:

Vad gör jag fel?

Inte säkert att du ens gör något fel.. du kanske har fel förväntningar?

Iallafall utifall man är "kraftigt överviktig med hyperinnsulinemi/Diabetes och metabolt syndrom" så är det väldigt snabbt utifall man går ner cirka ett halvt kilo per vecka, resten är typ vatten!

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
On 4/19/2019 at 2:58 AM, Hjälplillamig said:

Hej! Jag har ätit strikt Keto i mer än en månad och har inte tappat såpass mycket vikt som jag känner att jag borde. Jag har köpt stickor och jag vet att jag är inne i ketos men jag går fortfarande inte ned i vikt? Kan det vara så att dieten bara inte är rätt för mig? Är just kolhydrater kanske inte mitt problem? Jag har pendlat mellan -3 kg fram och tillbaka denna månad och inte tappat -10 som alla andra jag hört talas om. Vill också upplysa om att jag kört 16/8 fastan samtidigt men detta verkar inte fungera! Vad gör jag fel?

Alla är olika. Försök inte se på det som att det är något du ska göra snabbt och att man inte ska jämföra sig med andra.

När jag körde LCHF/keto första gången för 10 år sen så gick jag snabbt ner i vikt. Idag, nu när jag är 41, har utvecklat fördiabetes, så har jag betydligt svårare att gå ned på LCHF, inte alls samma effekt som förr. Det löste sig dock när jag nu testade carnivore/zero carb i en månad. Helt plötsligt började jag rasa. (Det i sin tur har dock lett till att jag fått gallstensbesvär - kan ske vid snabb viktnedgång - så det kan även vara bra att skynda långsamt.)

Oavsett, det kan handla om mängden kolhydrater - för mig blev det alltså stor skillnad att gå från 20g/dag till i princip 0. Om du är intresserad, kolla in https://meat.health/

• Gilla 5

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag är en hängiven följare av dr Ted Naiman. Om man kollar in hans "sexpack" så förstår man att han gör något rätt...

Därför vill jag citera han senast tweet:.

x.jpg

• Gilla 5

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har ätit keto sedan 5 januari och gått ned ca 12 kg.

Jag har läst om personer som gått ned 30 kg på fyra månader, men jag har svårt att tro att det tillhör vanligheterna att det går så fort! 1/2 kg i veckan är nog mer relevant att förvänta sig. 

Jag tänker att i första hand mår jag mycket bättre på så många plan av att inte äta så mycket kolhydrater och det är för mig ännu viktigare än att jag snabbt går ned i vikt.

Magen är lugn, jag är lugnare i sinnet och blir inte lika påverkad av stress. Jag har mindre ont i ryggen. Jag känner inte av min pollenallergi trots att det är mycket pollen just nu. Värmevallningarna har minskat. Jag flåsar inte när jag går och snarkar mycket mindre.

De sakerna vill jag fokusera på och tänker att vikten kommer den också lite i taget.

• Gilla 6
  • Tack! 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har man höga insulin nivåer så är det nog bättre att äta fet än kolhydrater. Men Ted Naiman har nog låga insulinnivåer, då är situationen lite annorlunda.

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg