Y62 Posted February 20, 2013 Share Posted February 20, 2013 Det här är egentligen en utvikning på temat LCHF träffar. Tänk om vi skulle springa (eller annan aktivitet) lopp, stora som små och på något sätt framhäva att vi äter lågkolhydratkost? Vi vet ju fördelarna, uthållighet och sånt. Jag själv älskar att springa och springer gärna lopp, det är kul och pushar mig att springa mer. Man kan exempelvis anmäla sig i "Team no carbs" under förening/företag. Springa i en tröja med tryck i ämnet och säkert finns mer man kan göra. Det gör att vi ser varandra men framförallt väcker vi en tanke hos kolhydratladdarna. En kul grej vore det! 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PiaM Posted February 20, 2013 Share Posted February 20, 2013 Borde det inte vara Team Low Carbs ? Ingen sprinter tyvärr. Försöker fortfarande lära mig att springa. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Y62 Posted February 20, 2013 Author Share Posted February 20, 2013 Borde det inte vara Team Low Carbs ? Ingen sprinter tyvärr. Försöker fortfarande lära mig att springa. No carbs hade jag tänkt. Rättat nu, jag funderade nog på ordvalet och då föll det helt bort. Så är det när man inte får kolhydrater till hjärnan Sprinter är inte jag heller, springer i min takt för att det är kul och struntar i placering, jag vill känna att jag gjort det bra själv. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik Kornberg Posted February 20, 2013 Share Posted February 20, 2013 Jag ska springa tjurruset terränglopp den 6 oktober oktober, och Jag springer gärna under No Carbs flagg. Jag har anmält mig ensam. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Y62 Posted February 21, 2013 Author Share Posted February 21, 2013 Här finns många lopp: http://loppen.se/lopp/ många är motionslopp som alla kan vara med på oavsett färdighet. Tjurruset hoppar jag över, det såg kallt och läskigt ut, hehe. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Melliz Posted February 21, 2013 Share Posted February 21, 2013 Hm .. jag ska springa gbg varvet... och hade gärna ställt upp med och visa att man äter lågkolhydrats kost.! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted February 21, 2013 Share Posted February 21, 2013 Först vill jag se hur "tävlingströjan" ska se ut innan jag bestämmer mig! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PiaM Posted February 21, 2013 Share Posted February 21, 2013 Först vill jag se hur "tävlingströjan" ska se ut innan jag bestämmer mig! Den blir glitterrosa! 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Y62 Posted February 21, 2013 Author Share Posted February 21, 2013 Med lite tur får jag springa Kungsbackaloppet och då troligen halvmaran... Annars är våren tyvärr rätt fulltecknad med jobb. Sommaren ser mycket bättre ut, då ses vi på så många lopp jag hinner med! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted February 22, 2013 Share Posted February 22, 2013 Den blir glitterrosa! Perfekt! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jounih Posted February 22, 2013 Share Posted February 22, 2013 Det här är egentligen en utvikning på temat LCHF träffar. Tänk om vi skulle springa (eller annan aktivitet) lopp, stora som små och på något sätt framhäva att vi äter lågkolhydratkost? Vi vet ju fördelarna, uthållighet och sånt. Jag själv älskar att springa och springer gärna lopp, det är kul och pushar mig att springa mer. Man kan exempelvis anmäla sig i "Team no carbs" under förening/företag. Springa i en tröja med tryck i ämnet och säkert finns mer man kan göra. Det gör att vi ser varandra men framförallt väcker vi en tanke hos kolhydratladdarna. En kul grej vore det! Jag skulle gärna haka på detta. Är anmäld till PremiärMilen, Sthlm Marathon. Har planer på att springa Sthlm Halvmara och Hässelbyloppet i år. Dom loppen skulle vara skojigt att springa för "Team Low/No Carbs" 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Melliz Posted February 23, 2013 Share Posted February 23, 2013 Glitter rosa låter riktigt hett! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jounih Posted February 23, 2013 Share Posted February 23, 2013 Glitter rosa låter riktigt hett! Pratar vi tröja så ok.. Men rosa löpartajts en inte så hemskt manligt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PiaM Posted February 23, 2013 Share Posted February 23, 2013 Det är supermanligt att kunna bära upp en Glitterrosa top utan att blinka! 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jounih Posted February 23, 2013 Share Posted February 23, 2013 Det är supermanligt att kunna bära upp en Glitterrosa top utan att blinka! Lchf minskainte bara midjemåttet, även det manliga egot. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TillMinus Posted February 28, 2013 Share Posted February 28, 2013 Jag är på, nästa år För mycket hälsporre och övervikt just nu, nästa år, då ska jag göra halvklassikern! Så för nu följet jag med på sambons alla lopp ska göra vår/sommar, inspiration! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zara Posted February 28, 2013 Share Posted February 28, 2013 Jag kommer ev. springa några lopp nere i Skåne, men vet inte riktigt vilka än. Men om det är någon mer som planerar att springa här nere så säg gärna till Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bazinga Posted March 1, 2013 Share Posted March 1, 2013 Jag är inbokad på Midnattsloppet i Sthlm i augusti. Funderar även på att springa min andra halvmara i september (vill gå ner lite till i vikt först)... Det låter dock grymt kul, bra initiativ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Emma Posted March 6, 2013 Share Posted March 6, 2013 Running on fat skulle ju se fint ut på en tröja (not carbs) 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tiny Tom Posted March 7, 2013 Share Posted March 7, 2013 Kul tråd och bra initiativ! Running on fat var bra. Mer namnförslag/motton/slogans: - Team Lipid - Fett med fart - Riktig mat, full fart - Socker är för barn - Team FATastic - Fueled by fat, sponsored by evolution. Etc. etc. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zara Posted March 7, 2013 Share Posted March 7, 2013 Kul tråd och bra initiativ! Running on fat var bra. Mer namnförslag/motton/slogans: - Team Lipid - Fett med fart - Riktig mat, full fart - Socker är för barn - Team FATastic - Fueled by fat, sponsored by evolution. Etc. etc. Jag älskar "- Fueled by fat, sponsored by evolution.", tror jag ska trycka upp en tröja med det till årets debut! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tiny Tom Posted March 7, 2013 Share Posted March 7, 2013 Jag älskar "- Fueled by fat, sponsored by evolution.", tror jag ska trycka upp en tröja med det till årets debut! Gött, då hinner jag fixa varumärkesskydd och andra (för det mesta varandes) pinsamheter kopplade till s.k. intellektuell egendom innan dess. Med ett gäng IP-advokater i baken så springer du kanske lite fortare så inget ont som inte har något gott med sig. *haha* Skämt åsido, ta ett foto om/när det blir av! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Athenasmatte Posted March 13, 2013 Share Posted March 13, 2013 Kul tråd och bra initiativ! Running on fat var bra. Mer namnförslag/motton/slogans: - Team Lipid - Fett med fart - Riktig mat, full fart - Socker är för barn - Team FATastic - Fueled by fat, sponsored by evolution. Etc. etc. Fast socker är ju verkligen inte för barn!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted March 14, 2013 Share Posted March 14, 2013 raKETOSt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts