Jump to content

Lopp, LCHF och träning

Y62

Recommended Posts

Det här är egentligen en utvikning på temat LCHF träffar. Tänk om vi skulle springa (eller annan aktivitet) lopp, stora som små och på något sätt framhäva att vi äter lågkolhydratkost? Vi vet ju fördelarna, uthållighet och sånt. Jag själv älskar att springa och springer gärna lopp, det är kul och pushar mig att springa mer. 

Man kan exempelvis anmäla sig i "Team no carbs" under förening/företag. Springa i en tröja med tryck i ämnet och säkert finns mer man kan göra. 

Det gör att vi ser varandra men framförallt väcker vi en tanke hos kolhydratladdarna. 

En kul grej vore det!

• Like 2

Borde det inte vara Team Low Carbs ;)?

Ingen sprinter tyvärr. Försöker fortfarande lära mig att springa.

No carbs hade jag tänkt. Rättat nu, jag funderade nog på ordvalet och då föll det helt bort. Så är det när man inte får kolhydrater till hjärnan ;)

Sprinter är inte jag heller, springer i min takt för att det är kul och struntar i placering, jag vill känna att jag gjort det bra själv.

• Like 1

Det här är egentligen en utvikning på temat LCHF träffar. Tänk om vi skulle springa (eller annan aktivitet) lopp, stora som små och på något sätt framhäva att vi äter lågkolhydratkost? Vi vet ju fördelarna, uthållighet och sånt. Jag själv älskar att springa och springer gärna lopp, det är kul och pushar mig att springa mer. 

Man kan exempelvis anmäla sig i "Team no carbs" under förening/företag. Springa i en tröja med tryck i ämnet och säkert finns mer man kan göra. 

Det gör att vi ser varandra men framförallt väcker vi en tanke hos kolhydratladdarna. 

En kul grej vore det!

Jag skulle gärna haka på detta.

Är anmäld till PremiärMilen, Sthlm Marathon.

Har planer på att springa Sthlm Halvmara och Hässelbyloppet i år. Dom loppen skulle vara skojigt att springa för "Team Low/No Carbs"

• Like 1

Jag är inbokad på Midnattsloppet i Sthlm i augusti. Funderar även på att springa min andra halvmara i september (vill gå ner lite till i vikt först)...

Det låter dock grymt kul, bra initiativ!

Kul tråd och bra initiativ! :)

Running on fat var bra. Mer namnförslag/motton/slogans:

- Team Lipid

- Fett med fart

- Riktig mat, full fart

- Socker är för barn

- Team FATastic

- Fueled by fat, sponsored by evolution.

Etc. etc.

• Like 1

- Team Lipid

- Fett med fart

- Riktig mat, full fart

- Socker är för barn

- Team FATastic

Etc. etc.

Jag älskar "- Fueled by fat, sponsored by evolution.", tror jag ska trycka upp en tröja med det till årets debut! 

Jag älskar "- Fueled by fat, sponsored by evolution.", tror jag ska trycka upp en tröja med det till årets debut! 

Gött, då hinner jag fixa varumärkesskydd och andra (för det mesta varandes) pinsamheter kopplade till s.k. intellektuell egendom innan dess. ;) Med ett gäng IP-advokater i baken så springer du kanske lite fortare så inget ont som inte har något gott med sig. *haha*

Skämt åsido, ta ett foto om/när det blir av!

- Team Lipid

- Fett med fart

- Riktig mat, full fart

- Socker är för barn

- Team FATastic

Etc. etc.

Fast socker är ju verkligen inte för barn!!