Hedena

Fitline

Recommended Posts

Hej,

jag har idag börjat med 2 veckors-utmaningen och har en fråga ang näring som jag dricker morgon och kväll. Jag drack inget imorse.

Fitline heter det, är det någon som känner till fitline?  Om någon gör det, ska jag sluta med det eller kan jag fortsätta dricka det morgon och kväll?

Tacksam för svar.

Mvh

Anna

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag tittade in på Fitlines hemsida. Den försäljningsmodelen de använder brukar betyda att priserna är högre än i hälsokostbutikerna och på nätet. Man kan läsa en del om kost och näringsinnehåll på SLVs hemsida.Men deras kostrekommendationer är inget att lita på.

https://www.livsmedelsverket.se/livsmedel-och-innehall/naringsamne/livsmedelsdatabasen/sok-naringsinnehall

I övrigt håller jag med de övrigas synpunkter... 

PS  det är oftast billigast att köpa på nätet, men prata gärna med folk som är pålästa och läs på ordentligt själv, och passa dig för överdrivna påståendenden. Människokroppen  är en "gammal modell",och behöver näring som är anpassad till den. 

• Gilla 6
  • Tack! 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Varför vill du dricka det istället för att att äta riktig mat? 🤔

• Gilla 5
  • Förvirrad 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Håller helt med @Erik 2. Snälla skriv ner här i tråden vad för slags näring den Fitline produkten du dricker innehåller så får du kommentarer på det. Jag har börjat titta men det finns en uppsjö av dessa produkter och jag vill inte heller skapa uppmärksamhet för dessa. Att blanda ihop en massa kemikalier med tveksam biotillgänglighet och göra en mix med alldeles för hög sockerhalt för att sälja det dyrt är inget jag vill uppmuntra och stödja. Om man vill ha näring är lever en underbar naturlig produkt av gammal modell och med hög biotillgänglighet. 

• Gilla 6

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack för era svar. Då slutar jag med dessa produkter.

Måste säga att jag är fascinerad över hur sjukt bra jag mår dag 9 i utmaningen.

• Gilla 5
  • Tack! 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg