Nils Engström Posted May 1, 2019 Share Posted May 1, 2019 Om ni inte sett den, så måste ni bara se - ett gott exempel på hur världens största LCHF-sajt samlar kraft genom läkarna jorden runt. https://www.dietdoctor.com/se/stolta-lchf-lakare-och-sex-anledningar-till-att-det-spelar-roll-for-varldens-halsa 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Borje Posted May 2, 2019 Share Posted May 2, 2019 Jag hittar inte någon svensk läkare i listan, förutom Andreas Eenfeldt. Vad kan det bero på? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nils Engström Posted May 2, 2019 Author Share Posted May 2, 2019 1 timme sedan, Borje sade: Jag hittar inte någon svensk läkare i listan, förutom Andreas Eenfeldt. Vad kan det bero på? Sannolikt på att vi i Sverige faktiskt har ett felaktigt system, som genom Socialstyrelsen genom risk för bestraffning (indragen legitimation), hindrar sjukvårdens befattningshavare från att ta sund ställning till modern forskning (se Annika Dahlqvist som exempel). Hon klarade sig genom sin psykiska styrka efter två års utredning i Socialstyrelsen. 1 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gemma Posted January 14, 2020 Share Posted January 14, 2020 On 2019-05-01 at 22:45, Nils Engström sade: Om ni inte sett den, så måste ni bara se - ett gott exempel på hur världens största LCHF-sajt samlar kraft genom läkarna jorden runt. https://www.dietdoctor.com/se/stolta-lchf-lakare-och-sex-anledningar-till-att-det-spelar-roll-for-varldens-halsa Imponerad, gott hopp om framtiden tack vare deras aktiva hållning. Funderar starkt på att printa ut valda delar, häfta ihop och överräcka till min vårdcentral, i typ 10 á 20 exemplar. De är enl. mig väldigt konservativa/rigida. Med tanke på att det för närvarande står beskrivet på denna vårdentralen att "LCHF kost, är en extrem kost" , som man alltså inte vet effekten av.. (därför ej rekommenderar) på längre sikt. Det ger ett andefattigt och kunskapsfattigt intryck.. att formulera sig så. De behöver veta mer. Men sirapsbröd och musliflingor apelsiner fruktyoghurt pasta bananer eller ät-vad-du-vill-råd och liten sockerbit i kaffet helt ok,.. som basförda, det vet man alltså inte effekterna av vid detta laget? Nåja. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts