Monsterkaka Posted February 21, 2013 Share Posted February 21, 2013 Hej! Jag är nu inne på min femte vecka med LCHF. Maten jag äter är hur god som helst, men de två senaste veckorna har jag mått riktigt dåligt. Jag har nämligen kommit in i en Hortonsperiod vilket är en typ av huvudvärk som är mycket värre än migrän. Jag har tidigare bara haft detta en gång tidigare och då höll det i sig i tre veckor. Mina kompisar säger att jag har fått Hortons igen eftersom jag äter LCHF och säger att jag borde prova att äta kolhydrater igen. Kan detta stämma? Jag fick tidigare tips här på forumet att jag skulle äta mer salt och magnesium men det har inte hjälpt alls. Gör jag något fel? Jag dricker bra och äter bra mat med mycket fett. Jag vill verkligen fortsätta med LCHF för om man bortser från huvudvärken mår jag väldigt bra. Tack på förhand! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
akewah Posted February 21, 2013 Share Posted February 21, 2013 Försök fortsätta med LCHF! Hortons sjukdom är ju precis som migrän, utlöses av stress. Även om du mår utmärkt av din kostförändring så är dina system i kroppen i stress. Den kan också vara så att du fått ett skov nu och det hade kommit även om du fortsatt med den gamla kosten. På sikt är jag övertygad om att du mår bra och kanske tom kan bli kvitt din svåra huvudvärk tack vare LCHF! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Linen Posted February 21, 2013 Share Posted February 21, 2013 Håller med ovan om att fortsätta och fundera över kostdoktorns råd "stressa mindre sov mer" mkt bra tips jag följer stenhårt och mår toppen lycka till Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Monsterkaka Posted February 21, 2013 Author Share Posted February 21, 2013 Försök fortsätta med LCHF! Hortons sjukdom är ju precis som migrän, utlöses av stress. Även om du mår utmärkt av din kostförändring så är dina system i kroppen i stress. Den kan också vara så att du fått ett skov nu och det hade kommit även om du fortsatt med den gamla kosten. På sikt är jag övertygad om att du mår bra och kanske tom kan bli kvitt din svåra huvudvärk tack vare LCHF! Håller med ovan om att fortsätta och fundera över kostdoktorns råd "stressa mindre sov mer" mkt bra tips jag följer stenhårt och mår toppen lycka till Tack för svaren! Men då fortsätter jag med LCHF helt enkelt. Jag har märkt att om jag inte ställer väckarklockan på morgonen mår jag mycket bättre resten av dagen. Men hur länge är kroppen i stress efter man har börjat med LCHF? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Linen Posted February 21, 2013 Share Posted February 21, 2013 Tack för svaren! Men då fortsätter jag med LCHF helt enkelt. Jag har märkt att om jag inte ställer väckarklockan på morgonen mår jag mycket bättre resten av dagen. Men hur länge är kroppen i stress efter man har börjat med LCHF? Svår fråga men det är nog väldigt individuellt!! beror ju mkt på hur man har det för övrigt i livet så...tänk inte så mkt på det utan försök ta en dag i taget och slappna av när du kan så ska du se att det blir bättre och bättre och till sist " Så mkt bättre" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lotte Posted February 21, 2013 Share Posted February 21, 2013 Ja, stress beror på mer än kosten, inte sant? Som du säger är sömnen viktig och även stress i arbete/studier, lär känna din kropp och själ Man vet inte riktigt vad Hortons sjd beror på så tyvärr lchf kanske inte hjälper helt mot Hortons men din kropp mår så mkt bättre och blir starkare så negativt kan det inte vara! Det enda jag vet som har visat sig bra mot Hortons är magnesium tillskott, pröva det Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted February 21, 2013 Share Posted February 21, 2013 Studier har visat att Hortons patienter ofta lider av magnesiumbrist. http://sv.wikipedia.org/wiki/Hortons_huvudv%C3%A4rk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts