Nils Engström

Vad är forumets icke-medlemmar intresserade av

Recommended Posts

Vid 16-tiden idag lördag råkade jag slinka in på forumet som då var tomt på medlemmar. Det sextiotal icke-medlemmar som då besökte oss, kunde vara intressant att veta något om - vad de sökte info om etc..

Så här såg det ut!

Kolhydratscykling?:  För  mycket  MCT-olja  (Brain  Octane  Oil):  Finns  det  några  extremt  kalorisnåla  snacks? :  Popcorn:  McDonalds  har  mer  än  tredubblat  mängden  socker  i  sina  hamburgareVisar  profil:  Stefan  B:  Fasta  -  Hur?:  En  längre  tid  med  biverkningar:  [Tips]  Hur  ersätta  yoghurt/creme  fraiche/grädde?:  Kefir:  Mörk  rom.  Sockermängd?:  Suddiga  ögon  som  går  i  kors?Läer  ämne:  -  ägg  om  dagen?:  Extra  tjock  vispgrädde  i  Storbritannien:  är  det  jättedåligt  att  äta  två  finn  crisp  om  dagen?:  Surkål  är  ju  gott!:  Veganismens  starka  utveckling-  en  livsfientlig,  religiös  agenda:  Sveda  i  munnen:  gallsten  :(:  Äter  jag  för  mycket?:  Konsekvenser  av  snedsteg:  Inflammationshämmande  kost:  Laktosintolerans  och  LCHF?:  Snacks  framför  TV:n:  Snacks  framför  TV:n:  Frågor  om  Inderal  och  Concerta  medicinering  vid  LCHF :  Istället  för  mjölk??:  Nötolja:  bra  alternativ?Visar  forum:  LCHF-erfarenheter:  Vad  är  normalt  blodsocker  ca   timmar  efter  måltid?:  coca  cola  zero  ?:  Äta  tidigt    dagen  bättre  än  sent....:  LCHF  drinkar:  Autoimmuniteten  ska  bort  -  BORT!:  LCHF  vardagar,  släppa  loss  helger  -  meningslöst/farligt?:  Fuska?:  [Recept]  Bröd  utan  fiberhusk:  Bönor  Läkare  transformerar  sin  hälsa  med  LCHF

Man ser vilket intresse det finns därute i kostfrågan.1263815767_ScreenHunter_2036Mar_0600.jpg.f9c4baf7258b077f7de7c308ca710f4a.jpgForumet (världens största i sitt slag) har alltså en viss betydelse! 

• Gilla 3
  • Förvirrad 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är det nån statistik-sida du hittat?

• Gilla 2
  • Förvirrad 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
4 timmar sedan, MariaF sade:

Är det nån statistik-sida du hittat?

Nej, bara en sammanställning av de sökningar som ett sextiotal icke-medlemmar gjort under något tjugotal minuter - alla på forumbesök samtidigt (under den tiden aldrig under 60). Som jag tidigare påpekat är antalet icke-medlemmar sällan mindre än tre, fyra gånger antalet inloggade medlemmar. I detta fallet 60 gånger fler.

Bredden på urvalet trådar som tilldrar sig icke-medlemmarnas intresse, visar med rätta att medlemmarnas kunskaper betraktas som viktiga att ta del av.

• Gilla 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag roade mig med att googla:  Kostdoktorns forum om... Jag provade med "Fett", och sedan om "B12" 

Det visade att forumet ären bra källa till info om kost.

• Gilla 5
  • Tack! 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Gästerna kan säkert vara icke inloggade medlemmar och personer som av någon orsak valt att inte bli medlemmar, men den stora majoriteten är helt enkelt folk som googlar och får träff på något som sägs i någon av trådarna. :)

• Gilla 7

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Eller sökrobotar som sniffar...

• Gilla 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
12 timmar sedan, Little Redhead sade:

Kan vi vara riktigt säkra på att det inte är medlemmar som kikar in ändå?

Som Peter påpekar, det bör vara folk utifrån - nog brukar väl den som är forummedlem logga in. Man kommer f.ö. normalt in som inloggad på forumet utan att behöva logga in - bara genom klicka på sajten. Vanligen brukar en överväldigande andel på forumet (storleksordningen 80%) vara icke medlemmar. 

P.S.

Kontrollerade nu efter att ha lämnat forumet. Sökte på en trådrubrik och kunde direkt komma in för detta tillägg, utan att behöva logga in. Nog måtte väl de flesta göra så!?

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
9 timmar sedan, Nils Engström sade:

Som Peter påpekar, det bör vara folk utifrån - nog brukar väl den som är forummedlem logga in. Man kommer f.ö. normalt in som inloggad på forumet utan att behöva logga in - bara genom klicka på sajten. Vanligen brukar en överväldigande andel på forumet (storleksordningen 80%) vara icke medlemmar. 

P.S.

Kontrollerade nu efter att ha lämnat forumet. Sökte på en trådrubrik och kunde direkt komma in för detta tillägg, utan att behöva logga in. Nog måtte väl de flesta göra så!?

Tja. Jag vet inte. Jag använder flera olika sätt att kolla: pc, laptop, ifåne, padda... ofta är jag constant inloggad, men ibland  (när jag bytt från den ena till den andra; när jag startat om...) får jag meddelandet att fel fel fel: jag har inte tillstånd att läsa innehållet.

I början trodde jag att något verkligen var fel; numera logger jag bara in igen.

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
27 minuter sedan, Effie sade:

får jag meddelandet att fel fel fel: jag har inte tillstånd att läsa innehållet.

Får du inte läsa? Jag kan läsa oinloggad, vilket jag ofta är på mobilen, men däremot inte gilla eller kommentera.

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
On ‎2019‎-‎05‎-‎14 at 07:33, MariaF sade:

Får du inte läsa? Jag kan läsa oinloggad, vilket jag ofta är på mobilen, men däremot inte gilla eller kommentera.

Nja...nu verkar inte detta dyka upp längre, så det var väl något tillfälligt. Jag är ju oftast inloggad, så jag marker det inte.

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg