Jump to content

Negativa biverkningarna av LCHF

Bengt Nilsson
 Share

Recommended Posts

Ja, fast man sätter skrattet lite i halsen när man inser att man faktiskt är odräglig ibland. Jag brukar roa mig med att räkna hur många matvaror jag kan äta av vad kunden framför mig köper. Min gode make har blivit "fat-fascist", och jag förklarar med jämna mellanrum för honom att alla har inte hört talas om LCHF än, samt påminna honom om att det trots all bara är 10 månader sen vi var "tjockisar" själva.  

• Like 4

Ja, fast man sätter skrattet lite i halsen när man inser att man faktiskt är odräglig ibland. Jag brukar roa mig med att räkna hur många matvaror jag kan äta av vad kunden framför mig köper. Min gode make har blivit "fat-fascist", och jag förklarar med jämna mellanrum för honom att alla har inte hört talas om LCHF än, samt påminna honom om att det trots all bara är 10 månader sen vi var "tjockisar" själva.  

haha vem kollar inte in andras matvaror :D var nyss i affären och köpte avokados och creme fraiche. tror du inte hon framför mig tog lätt youghurt med smak av jordgubb... ville bara säga.. lägg tillbaks den... märktes att hon trodde att den skulle få henne att gå ner i vikt eller något.... :(

• Like 1

Haha! Just det där med att snegla på vad andra köper är en konstig ovana jag har, tycker jag, men kanske är det vanligare än jag trodde? Jag kan stå och vänta på min tur i kassan, kolla vad framförvarande person lägger upp på bandet, se att det är ägg och grädde och creme fraiche, få en impuls att ge den personen en bro fist medan jag utropar "LCHF 4 lyfe!1!"... tills jag ser hen lägga upp snabbmakaroner. :rolleyes:

• Like 6

Haha! Just det där med att snegla på vad andra köper är en konstig ovana jag har, tycker jag, men kanske är det vanligare än jag trodde? Jag kan stå och vänta på min tur i kassan, kolla vad framförvarande person lägger upp på bandet, se att det är ägg och grädde och creme fraiche, få en impuls att ge den personen en bro fist medan jag utropar "LCHF 4 lyfe!1!"... tills jag ser hen lägga upp snabbmakaroner. :rolleyes:

hahahahahahaha bäst!! samma här.... typ analyserar varorna.. först kommer det upp som du säger ägg, bra, grädde, bra cremefraiche, åh bra! sen pastan haha *nooooo!*

• Like 1

;) Säkert har hen en carb-krävande familjemedlem.

Jag tror att det är jättesvårt att låta bli och kolla in andras inköp om man råkar titta åt det hållet. Har en gång i tiden jobbat i mataffär som kassörska och mitt favoritnöje var att gissa mig till vilken maträtt de kommer fixa senare ;)