Popular Post Birgitta Höglund Posted May 12, 2019 Popular Post Share Posted May 12, 2019 Det dök upp ett Facebookminne som jag delar här nedanför. Intressant att läsa hur jag tänkte för fyra år sen i en sån här tillbakablick. Särskilt när de tankar jag hade då är precis likadana idag... Jag har gjort en del små justeringar med maten under resans gång, men det är nu 10 år med LCHF och det fungerar fortfarande lika bra, så jag fortsätter på den inslagna vägen. Hoppas det fungerar för dig med, så du inte behöver hoppa på någon ny bantningsdiet som sägs göra underverk. Så här skrev jag 12 maj 2015: "Många har hört av sig den senaste tiden och undrar hur jag tänker på det här med maten och livet. För mig är LCHF definitivt inte bara en diet utan ett sätt att leva, jag har nyss passerat 6 år med denna njutbara mat. Jag lever arteget, för att använda ett populärt ord i LCHF-kretsar Det innebär att jag äter så naturlig mat som möjligt, glutenfritt och i stort sett sockerfritt och med rejält med bra fetter och med en liberal mängd kolhydrater, som passar just mig. Jag använder inga sötningsubstitut, bakar sällan överhuvudtaget och använder så få kosttillskott som möjligt. Jag äter magnesium pga av en nervskada i benet efter min steloperation och så tar jag omega-3 varje dag, det gör mig mjukare i lederna. Det är allt som kommer ur en burk från hälsokostbutiken. Jag lägger hellre mina pengar på riktigt bra, ekologiska råvaror än på olika dyra krämer och andra metoder som ska få mig att se yngre och slankare ut Jag försöker så långt det är möjligt eliminera stress och jag motionerar på ett sätt som passar min nivå. Jag är 53 idag och vill åldras naturligt, då är den här typen av livsstil och mat ett väldigt bra verktyg har jag märkt. Lite rynkor och valkar har jag förstås fått under åren, men de hör ju också till livet Här kan du läsa mer om hur jag tänker:" https://birgittahoglundsmat.wordpress.com/2015/02/08/en-hallbar-livsstil-for-att-leva-frisk-langre/ 8 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts