Little Redhead Posted May 14, 2019 Share Posted May 14, 2019 Vi bakar ibland bröd med mandelmjöl, men råkar då och då ut för att brödet smakar bittermandel. Inte det minsta gott alls. Vi brukar köpa Nyforms mandelmjöl, det står Bioterra på påsen. Nån som har nåt tips på något att tillsätta i smeten för att få bort det bittra? Eller tips på nåt annat mandelmjöl som inte smakar bittermandel. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Katerina Posted May 14, 2019 Share Posted May 14, 2019 Har aldrig råkat ut för det. Vi använde ett tag EKO mandelmjöl vi vanligtvis köpte på Coop. Fast det var så länge sedan nu att jag inte ens kommer ihåg hur påsen såg ut, beklagar. Fast i påsar med hela mandlar kan man då och då råka ut för bittermandel. Jag tycker dock att det är helt OK. Bittert är också gott . Man får konstiga smaklökar efter några år på LCHF. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skärfläcka Posted May 16, 2019 Share Posted May 16, 2019 Smaka på mandelmjölet innan ni bakar. Om det smakar bittermandel så använd det till LCHF Ostkaka. Det finns flera olika varianter av receptet men de innehåller i regel följande: keso, ägg, grädde, mandelmjöl, hackad mandel och bittermandel som smaksättning. Skippa smaksättningen Jag tror att det är svårt att dölja en oönskad smak av bittermandel. 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts