HelgeK

Twitch?

Recommended Posts

Twitch verkar vara en tjänst som förmedlar tjänster . Är det någon som känner närmare till hur de arbetar. Twich Health verkar vara aktivt inom hälsoområdet.Det skulle kunna vara enbart tjänst. Men så upptäcker jag att bloggaren Jacob Gudiol är en av deras bloggare.

De får mig att undra. Som ni vet så är LCHF godkänd för behandling av typ2diabetes sedan 2008. Swedish Nutrition Foundation satsar10 miljoner per år för att motverka "Fake news". läser man SNFs propagandablad , så ser man att Jacob Gudiols kompis är SNF lobbyist :  https://forum.kostdoktorn.se/topic/8754-varför-är-skeptikerrörelsen-emot-lchf/?do=findComment&comment=150711    Det får mig att undra ? Får Twitch  betalt för att sprida  Jacob Gudiols tankar på deras blogg?        T. ex. så har Coca-cola betalat för att få ut propaganda för

Coca-cola, som det inte direkt synts att det  vara betalt av Coca -cola. Är det någon som känner till Twitchs upplägg?  

• Gilla 1
  • Tack! 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att namnet är skumt. Twitch TV är en av de största streamingtjänsterna på nätet och att använda det namnet är litegrann som att starta ett nytt företag och döpa det till Facebook. 😉

• Gilla 1
  • Haha 1
  • Förvirrad 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Känns bara så märkligt att ha det namnet. Twitch är världens största streamingtjänst för gaming, e-sport och underhållning. Det är nästan lika känt som Youtube bland kidsen. Att ha samma bolagsnamn kan väl inte vara tillåtet? Men möjligen har de lyckas kringgå det där genom att kalla sig "Twitch health capital". Eller så är riktiga Twitch inte medvetna om att ett svenskt sketet friskvårdsföretag heter samma sak på nätet? 

Hur som helst så verkar deras hälsoprogram främst handla om att få folk att röra på sig, motarbeta stress och ryggont osv. Det är ju bra i alla fall. Att de intervjuar Jacob Gudiol har nog att göra med att han är B-kändis inom området, gett ut diverse böcker, har en podd med många följare och så vidare. Men uppenbarligen har de också samma synsätt och filosofi vad gäller kost&hälsa, det vill säga traditionellt och fyrkantigt. Jacob Gudiol är inte den enda bloggaren de använder sig av som är anti-lågkolhydratkost, när man kollar runt. 

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg