Magnus Björkman Posted May 17, 2019 Share Posted May 17, 2019 Hej! Jag tänkte göra 14 dagars utmaningen med strikt LCHF.Jag har under en längre tid hoppat över frukosten det vill säga fast fram till lunch måndag till fredag. Eftersom 14 dagars utmaningen bygger på att man ska äta frukost, lunch och middag som jag förstått det . Hur gör jag om jag vill fortsätta att fasta måndag till fredag? Jag antar att man måste få i sig mer mat till lunch och middag eller hoppar man bara över frukosten och äter lunch och middag enligt menyn? Är det någon som vet hur man gör så vore jag tacksam råd. mvh Magnus Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariaF Posted May 17, 2019 Share Posted May 17, 2019 Välkommen till forumet, Magnus! 1 timme sedan, Magnus Björkman sade: Hur gör jag om jag vill fortsätta att fasta måndag till fredag? Jag antar att man måste få i sig mer mat till lunch och middag eller hoppar man bara över frukosten och äter lunch och middag enligt menyn? Ja, svårare än så är det inte. Du kan testa att hoppa över frukosten och bara äta lunch och middag. Är du hungrig så ät mer när du äter. Män verkar ofta svara bättre än kvinnor på det upplägget men det vet man först när man testat. En del av idén med LCHF är att kaloriintaget minskar (för man blir mer mätt) utan att förbränningen går ner (lägre insulin). Bara kör! 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus Björkman Posted May 17, 2019 Author Share Posted May 17, 2019 Vad bra då är det bara att köra på som jag har tänkt mig äta lite mer till lunch och middag tack. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tureborgaren Posted May 17, 2019 Share Posted May 17, 2019 Finns veckomeny för 16:8-fasta: This ketogenic meal plan is adapted for 16:8 intermittent fasting. https://www.dietdoctor.com/this-weeks-meal-plan-keto-adapted-for-168-fasting-1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus Björkman Posted May 18, 2019 Author Share Posted May 18, 2019 Tack för tipset det blir perfekt att köra den måndag till fredag och sen den andra på helgen 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted May 18, 2019 Share Posted May 18, 2019 On 2019-05-17 at 11:09, Magnus Björkman sade: Eftersom 14 dagars utmaningen bygger på att man ska äta frukost, lunch och middag som jag förstått det . Det är nog främst en anpassning till (äta 5-6 måltider per dag), dvs bullshit, du har redan testat att hoppa frukosten antagligen då utan större problem.. så anpassa utmaningen till lunch och kvällsmåltid! Dvs man kan anpassa knytnävs konceptet till olika många måltider man äter, dvs ju färre ju större knytnäve! Eh.. nu kommer jag helt plötsligt in på något så befängt som kalorier.. tada, du vet de där som bor i din garderob och syr in dina kläder under natten. Så här är det.. de där jäkla kalorierna finns där hur som helst, en av finesserna med att äta färre måltider är att man då sällan orkar äta lika mycket mat, per måltid! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts